دبیر کل ناتو: طالبان از طریق نظامی به اهداف خود نمی‌رسد

کد خبر: 825077

دبیر کل ناتو بر حل بحران افغانستان از راه سیاسی تاکید کرد و گفت: گروه طالبان بداند از راه نظامی نمی‌تواند در این کشور پیروز شود.

دبیر کل ناتو: طالبان از طریق نظامی به اهداف خود نمی‌رسد

باشگاه خبرنگاران جوان: ینس ستولتنبرگ، دبیر کل ناتو بر حل بحران افغانستان از راه سیاسی تاکید کرد و گفت: گروه طالبان بداند از راه نظامی نمی‌تواند در این کشور پیروز شود.

وی طی یک نشست خبری در بروکسل گفت که طالبان از راه نظامی پیروز نخواهد شد، بنابراین به راه حل سیاسی روی آورد و پیشنهاد صلح حکومت افغانستان را بپذیرد.

ستولتنبرگ افزود که ناتو نیرو‌های امنیتی افغانستان را تقویت خواهند کرد، تا طالبان به این درک برسند که نمی‌توانند با استفاده از راه نظامی به اهداف‌شان در این کشور برسد.

دبیر کل ناتو گفت که گروه طالبان در اهداف استراتژیک خود یعنی سقوط دادن مراکز شهر‌ها در افغانستان ناکام بوده و این مسله توانمندی، نیرو‌های امنیتی افغان را نشان می‌دهد.

به گفته او، فردا در نشست وزیران دفاع کشور‌های عضو ناتو، روی چگونگی تمویل نیرو‌های امنیتی افغان تا سال ۲۰۲۰ بحث صورت خواهد گرفت.

قرار است که نشست وزیران دفاع کشور‌های عضو ناتو فردا در بروکسل برگزار شود. طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان دیروز برای شرکت در این نشست عازم بروکسل شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها