گفتگوی نتانیاهو با مرکل و مکرون درباره ایران و غزه

کد خبر: 814472

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو‌های تلفنی جداگانه با صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه به ترتیب به بحث درباره ایران و غزه پرداخت.

گفتگوی نتانیاهو با مرکل و مکرون درباره ایران و غزه

باشگاه خبرنگاران: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه شب با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفتگو‌های تلفنی جداگانه درباره ایران و غزه داشت. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو تلفنی خود با صدر اعظم آلمان به موضوع ایران پرداخت و درگیری‌ها در نوار مرزی غزه و سرزمین‌های اشغالی محور گفتگوی او با رئیس جمهور فرانسه بود.

بنا به اعلام دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در گفتگوی خود با مرکل اعلام کرد خروج هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران فرصت‌هایی را ایجاد کرده است و مدعی شد این اقدام ترامپ مانع از آنچه به ادعای او تجاوز‌های ایران است، شده و از هسته‌ای شدن ایران جلوگیری می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از صدراعظم آلمان برای حمایت از حق این رژیم برای دفاع از حاکمیت خود تشکر کرد.

گفتگوی تلفنی مرکل و نتانیاهو در حالی صورت گرفت که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران با همتایان فرانسوی، انگلیسی و آلمانی خود در نشست بروکسل دیدار داشت. هر سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه از امضاءکنندگان اصلی توافق هسته‌ای ایران هستند و تلاش‎‌های بین‌المللی را برای حفظ توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران موسوم به برجام، پس از اعلام خروج آمریکا از سوی رئیس جمهور این کشور و از سرگیری تحریم‌های لغو شده بر اساس این توافق، بکار گرفته‌اند. اتحادیه اروپا اعلام کرده است تا زمانی که ایران در این توافق باقی بماند آن‌ها نیز به آن پایبند خواهند بود. تهران خواستار تضمینی برای حفظ منافع اقتصادی ایران در صورت ادامه پایبندی به توافق هسته‌ای شده است.

بنا به اعلام دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو همچنین سه شنبه در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور فرانسه از واکنش این رژیم به اعتراضات فلسطینیان در نوار مرزی غزه دفاع کرد. در بیانیه دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی آمده است: نتانیاهو در این گفتگو اعلام کرد اسرائیل از منافع امنیتی خود حمایت خواهد کرد.

گفتگوی تلفنی نتانیاهو و مکرون در میان اعتراضات گسترده کشور‌های مختلف برای خشونت‌های نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی در نوار مرزی غزه صورت گرفت که در نتیجه آن ده‌ها فلسطینی کشته و صد‌ها تن زخمی شدند. وزارت بهداشت حماس در غزه شمار کشته‌شدگان این خشونت‌ها را بیش از ۶۰ نفر و شمار زخمی‌ها را بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد. تجمع روز دوشنبه فلسطینیان در مرز غزه بزرگترین تجمع طی هفته‌های اخیر و در ادامه تظاهرات موسوم به تظاهرات بازگشت بود.

روز سه شنبه نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با یک شبکه آمریکایی مدعی شد نظامیان این رژیم هیچ چاره‌ای جز استفاده از خشونت در مقابل تظاهرکنندگان فلسطینی نداشتند و مسئولیت شهادت فلسطینیان غیر مسلح را تماما متوجه حماس دانست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها