دیدار وزیران خارجه عراق و ترکیه با همتای کویتی

کد خبر: 782968

وزیر خارجه عراق که به کویت سفر کرده است با همتای کویتی خود دیدار و درباره تلاش برای موفقیت کنفرانس بازسازی عراق در کویت گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیران خارجه عراق و ترکیه با همتای کویتی

خبرگزاری فارس: «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق که برای شرکت در نشست وزرای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق به کویت سفر کرده است با «صباح الخالد» همتای کویتی خود دیدار کرد.

در این دیدار فعالیت‌های کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق به میزبانی کویت مورد برسری قرار گرفت و وزیر خارجه کویت بر تمایل این کشور برای حمایت از هر آنچه که به تقویت امنیت و ثبات در کشور منجر می‌شود، تأکید کرد و افزود که «همکاری با برادران ما در عراق جهت تضمین موفقیت این کنفرانس ادامه خواهد داد».

به نوشته روزنامه «الرأی» کویت، الخالد همچنین بار دیگر پیروزی‌های عراق و آزادسازی اراضی اشغالی آن از چنگال داعش را تبریک گفت.

وزیر خارجه عراق نیز به نوبه خود از تلاش‌های کویت و موضع این کشور در حمایت از عراق به خصوص برگزاری کنفرانس بازسازی عراق قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین دیگر زمینه‌های همکاری دوجانبه و تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف بررسی شد.

دیدار وزیر خارجه ترکیه با همتای کویتی

همچنین «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که برای شرکت در کنفرانس مذکور و نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به کویت سفر کرده است، با همتای کویتی خود دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار همچنین «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت، «ولید الخبیری» دستیار وزیر خارجه در امور اروپا و تعدادی دیگر از مقامات کویتی حضور داشتند.

کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق به ریاست مشترک کویت، عراق، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بانک جهانی از روز دوشنبه (دیروز) در کویت آغاز بکار کرده است.

این کنفرانس سه روزه است و شرکت‌کنندگان در آن در پایان سومین روز برگزاری آن، مبلغ کمک‌های مالی خود به عراق جهت بازسازی ویرانه‌های بر جای مانده از اشغال داعش را تعیین و بیانیه پایانی صادر خواهند کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد