نواز شریف خواهان دستگیری «پرویز مشرف» شد

کد خبر: 765468

رئیس حزب نواز با اعلام اینکه دیگر زمان آن رسیده است که قانون‌شکنان را مجازات کنیم خواستار برخورد قاطعانه با رئیس جمهور سابق پاکستان شد.

نواز شریف خواهان دستگیری «پرویز مشرف» شد

خبرگزاری تسنیم: نواز شریف اعلام کرد: به زودی پرویز مشرف را در دادگاهی عادلانه حاضر کرده و او را به سزای کارهای خود خواهیم رساند.

نخست وزیر سابق پاکستان ضمن «بُز دل» خطاب کردن مشرف تصریح کرد: باید سیستم قضایی پاکستان را از تخلفات آشکار او آگاه کنیم، زیرا وی به بهانه بیماری در خارج از کشور مخفی شده است.

رئیس حزب نواز تاکید کرد: اگر مشرف بی‌گناه است باید جرات به خرج داده و به پاکستان باز گردد. تنها حضور او در دادگاه و دفاع در مقابل اتهامات وارده است که می‌تواند حقیقت را نمایان کند.

این درحالی است که نواز شریف پیش‌تر اعلام کرده بود: در پاکستان هیچ دادگاهی وجود ندارد که در مورد پرویز مشرف عدالت را به اجرا در آورده و او را مجازات کند .

درگیری میان این دو نفر سابقه‌ای 17 ساله دارد و با کودتای مشرف علیه نواز شریف آغاز شد، رئیس جمهور سابق پاکستان پس از دستگیری نواز شریف سال‌ها او را به عربستان تبعید کرد.

گفتنی است در زمان حکومت مشرف در پاکستان نواز شریف نتوانست به این کشور بازگردد و حتی یکبار هواپیمای حامل او که وارد اسلام آباد شده بود توسط نیروهای امنیتی پاکستان به عربستان برگردانده شد.

پس از آن‌که دادگاه عالی پاکستان نوازشریف را به اتهام فساد اقتصادی رد صلاحیت کرده و او مجبور به استعفا از تمام مناصب خود شد، اجتماعات اعتراض آمیز او علیه دادگاه آغاز شد.

نواز شریف تلاش می‌کند با مطرح کردن اسامی افرادی چون مشرف و اعتراض به عدم دادگاهی شدن آنها به مردم تلقین کند که در مورد او ظلم صورت گرفته است.

اتهام اصلی که علیه پرویز مشرف وجود دارد نقش آفرینی و دست داشتن در ترور بی‌نظیر بوتو است، ولی تاکنون کسی نتوانسته مدرکی مستدل ارائه کرده و جرم او را اثبات کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد