کشته شدن ۶۵ خبرنگار در سال ۲۰۱۷ میلادی

کد خبر: 761231

گزارشگران بدون مرز (آر اس اف) در تازه ترین گزارش خود از کشته شدن ۶۵ خبرنگار در سال ۲۰۱۷ میلادی خبر داده است.

کشته شدن ۶۵ خبرنگار در سال ۲۰۱۷ میلادی

خبرگزاری تسنیم: گزارشگران بدون مرز امروز سه شنبه اعلام کرد: 65 خبرنگار و کارمند رسانه‌ای در سال 2017 در سراسر جهان کشته شده اند.

در بین این افراد، 50 خبرنگار حرفه‌ای بوده اند که این پایین ترین تعداد در 14 سال اخیر به شمار می رود. البته این روند نزولی بیشتر به خاطر آن بوده است که حبرنگاران حاضر به فعالیت در مرگبارترین نقاط جهان نشده اند.

گزارشگران بدون مرز اعلام کرده است که سوریه همچنان خطرناک ترین کشور برای خبرنگاران به شمار می رود و در سال 2017 بیش از 12 خبرنگار در این کشور کشته شده اند. در مکزیک نیز 11 خبرنگار در این مدت به قتل رسیده اند.

گزارشگران بدون مرز بر این باور است که مکزیک در حالی که در وضعیت جنگی نبوده ولی در عین حال مرگبارترین کشور برای خبرنگاران به شمار می رود و خبرنگارانی که سعی در پوشش اخبار مربوط به فساد سیاسی یا جرائم سازمان یافته داشته باشند، هدف قرار گرفته، تهدید شده و در نهایت به قتل رسیده اند.

این گزارش نشان می دهد که فیلیپین خطرناک ترین کشور آسیایی برای خبرنگاران شده است. در سال 2017 حداقل 5 خبرنگار در این کشور کشته شدند. این در شرایطی است که در سال 2016 هیچ خبرنگاری در فیلیپین کشته نشده بود.

در بین 65 خبرنگاری که طی سال 2017 کشته شده اند، 39 نفر به قتل رسیده اند و مابقی در حال عمل به وظیفه و حرفه خود کشته شده اند.

گزارشگران بدون مرز بر این باور است که کاهش مرگ و میر خبرنگاران احتمالا به خاطر این بوده است که آموزش های بهتری دیده اند و در مناطق جنگی مورد حفاظت بهتری قرار گرفته‌اند. علت دیگر کاهش مرگ خبرنگاران طی سال 2017 این بوده است که خبرنگاران از کار و فعالیت در کشورهای خطرناک دست کشیده اند.

در کشورهایی مثل سوریه، عراق، یمن و لیبی خون تعداد زیادی از خبرنگاران را به زمین ریخته اند.

این گزارش نشان می دهد که ترکیه بیشترین تعداد خبرنگار را زندانی کرده است. تعداد زیادی از خبرنگاران یا خاک مکزیک را ترک کرده اند یا از شغل خبرنگاری خارج شده اند. ترکیه همچنان بزرگترین زندان برای خبرنگاران است. هم اکنون 42 خبرنگار در ترکیه پشت میله های زندان هستند.

با احتساب وبلاگ نویسان، چین نیز 52 خبرنگار و وبلاگ نویس را زندانی کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد