روسیه تلاش کرد تا وحدت ملی سوریه حفظ شود

کد خبر: 731057

اولین رئیس مسیحی پارلمان سوریه در گفتگو با رسانه های روسی ضمن پافشاری بر رابطه مستحکم دمشق و مسکو تأکید کرد که روسیه در حفظ یکپارچگی سوریه نقش مهمی داشته است.

خبرگزاری مهر: «حموده الصباغ» رئیس جدید پارلمان سوریه در گفتگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کرد که روابط روسیه و سوریه بر اساس احترام متقابل شکل گرفته است و با خون «شهدای روس» که در جریان جنگ سوریه کشته شده اند، تطهیر پیدا کرده است.

وی که اولین رئیس مسیحی پارلمان سوریه است در دومین سالروز مشارکت نظامی روسیه در بحران سوریه گفت: روابط مستحکم روسیه و سوریه چندین سال است که شکل گرفته اما در جنگ علیه تروریسم بین المللی قوی تر شده است.

الصباغ گفت که ارتش روسیه و نیروی هوایی آن نقش مهمی در زمینه مقابله با تروریسم در سوریه بازی کردند و هر قطره از خون «شهدای روس» در خاک سوریه با همه تجهیزات نظامی و حمایت های مالی قابل مقایسه نیست.

وی تأکید کرد که روابط دو کشور که بر اساس احترام متقابل شکل گرفته است در پیشرفت روند سیاسی حل بحران سوریه در آستانه و ژنو تأثیرگذار بوده است و ا روسیه هر روز تلاش کرده تا سوریه متحد و یکپارچه باقی بماند.

الصباغ درباره انتخابش به ریاست پارلمان سوریه و اینکه او از مسیحیان این کشور در استان حسکه به شمار می رود نیز گفت که در ژن سوری ها چیزی به نام تفرقه بر اساس گرایش مذهبی یا قومی افراد وجود ندارد و انتخاب او که از مسیحیان حسکه در شمال سوریه است به عنوان رئیس پارلمان از سوی نمایندگان مردم گواه این مسأله است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد