ایران نمونه‌ای زنده برای پیشرفت و دموکراسی است

کد خبر: 671233

عضو پارلمان سوریه معتقد است که علیرغم فقدان دموکراسی در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، ایران نمونه زنده ای برای پیشرفت و دموکراسی است و وضعیت کنونی ایران در منطقه هم از دموکراسی این کشور نشأت می گیرد.

خبرگزاری تسنیم: احمد مرعی عضو پارلمان سوریه در گفتگو با خبرنگار بین الملل ، ایران را یکی از پیشگامان دموکراسی در منطقه و جهان دانست.
وی در رابطه با وجود دموکراسی در ایران بیان داشت: بلاشک ایران نمونه زنده ای برای پیشرفت و دموکراسی است و به صورت مستمر قانون اساسی را اجرا می کند. این موضوع نشانگر قدرت این کشور و آگاهی مردم ایران نسبت به ارزش های دموکراسی است. به همین دلیل نیز امروز ایران در ردیف کشورهای پیشرفته در منطقه قرار دارد.
عضو پارلمان سوریه رأی مردم ایران و سوریه را در تعیین سرنوشتشان موثر دانست و گفت: طبیعتا مردم ایران در تعیین سرنوشت خود نقشی بزرگ و اساسی دارند و نمونه آن هم انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 است. مردم سوریه در حال حاضر نمونه بارزی در مقاومت در برابر دیکته کردن های طرف های خارجی و تحمیل خواسته های آن ها هستند و خودشان سرنوشت کشور را تعیین می کنند.
وی به عدم وجود دموکراسی در کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: معتقدم که وضعیت کنونی ایران در منطقه از دموکراسی این کشور نشأت می گیرد که از سال 1357 تاکنون مورد توجه بوده و آن را عملی کرده است. این موضوع (دموکراسی) در هیچ یک از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی وجود ندارد.
احمد مرعی در پایان انتخاب رئیس جمهور ایران را بر روند تحولات منطقه تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: ما می خواهیم که ایران همیشه قوی باشد. زیرا این کشور متحدی راهبردی برای سوریه است و زمانی که متحد ما از قدرت برخوردار باشد، پس ما نیز قدرتمند خواهیم بود. بنابراین رئیس جمهور ایران باید از ارزش های برحق، مسأله فلسطین و کشورهایی که حقشان در منطقه پایمال شده، دفاع کند. این متحد برای مقابله با نقشه آمریکایی-اسرائیلی که در صدد تضعیف ایران، سوریه و محور مقاومت است، باید قدرتمند باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد