رژیم صهیونیستی به دنبال اتصال بندر حیفا به بندر الدمام سعودی

کد خبر: 651144

وزیر حمل و نقل اسرائیل ضمن اشاره به طرح پیشنهاد ارتباط خط آهن بندر حیفا به اردن و عربستان اعلام کرد، آمریکا از این پیشنهاد استقبال کرده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری «عربی 21»، «یسرائیل کاتس» وزیر حمل و نقل رژیم اسرائیل با اشاره به طرح پیشنهاد ارتباط خطوط قطارهای باربری با اردن و عربستان اعلام کرد، یک ماه پیش این موضوع را به فرستاده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در منطقه خاورمیانه نیز اطلاع داده است.
به گفته کاتس، جیسون گرین بلات فرستاده ترامپ به منطقه خاورمیانه از طرح پیشنهادی او استقبال کرد.
تلاش اسرائیل برای برقراری ارتباط ریلی با بندر الدمام سعودی
بر اساس این پیشنهاد امکان حمل و نقل کالا از طریق شبکه خط آهن بندر حیفا در فلسطین اشغالی و با استفاده از اردن به بندر الدمام عربستان در خلیج فارس فراهم می شود.
کاتس از توضیح در مورد اینکه آیا کشورهای عربی با شرکت در این طرح پیشنهادی موافقت کرده اند یا خیر، خودداری کرد.
این در حالی است که در پی آغاز بحران در سوریه در سال 2011 اسرائیل بندر حیفا را به عنوان گذرگاهی برای انتقال کالاهایی که از ترکیه و اروپا وارد می شدند به روی کامیون هایی که عازم کشورهای عربی واقع در شرق این بندر، گشود اما به دلیل مخالفت های سیاسی روند حمل و نقل در این مسیر محدود ماند.
اکنون ارتباط خطوط ریلی به روابط مرزی متشنج اسرائیل رسمیت می بخشد و در این خصوص باید در نظر داشت، اسرائیل با مصر و اردن پیمان صلح امضا کرده است اما با عربستان خیر.
کاتس در یک کنفرانس مطبوعاتی در توضیح این پیشنهاد خود گفت:عملا کار در این خصوص را آغاز کرده ام و با مسئولان بسیار بلندپایه آمریکا در تماس هستم.
وی در توضیح مختصری در مورد شبکه خط آهن اسرائیل گفت، اتصال اسرائیل و شمال کرانه غربی به اردن فقط نیازمند یک خط ریلی کوتاه است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد