مجوز توهین به رهبران سایر کشورها در آلمان پس از ترامپ

کد خبر: 621533

دولت آلمان لغو قانون توهین به سران کشورهای خارجی را تصویب کرد و وزاری این کشور در بیانیه ای اظهار داشتند این قانون، پوسیده و قدیمی است و دیگر در این شرایط زمانی موضوعیت خود را از دست داده است.

سرویس بین‌الملل فردا: پایگاه خبری عراقی «السومریه نیوز»، از لغو قانون منع توهین به رهبران کشورهای خارجی توسط آلمان خبر داد.
سومریه نیوز به نقل از روزنامه انگلیسی «ایندپندت»، تصریح کرد: دولت آلمان، لغو ماده قانون مجازات جرم توهین به سران کشورهای خارجی را چهارشنبه گذشته تصویب کرد.
ایندپندت در ادامه نوشت: این تصمیم پس از گذشت چند روز از در دست گرفت رهبری آمریکا توسط «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری جدید آمریکا تصویب شد؛ و شایان ذکر است پیش از این «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان، قوه قضائیه این کشور را به منظور بررسی پرونده «ژان بومرمن» طنزپرداز منتقد آلمانی که سال پیش «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه را مورد استهزا قرار داده، مکلف کرده بود.
گفتنی است که بومرمن سال گذشته شعری در هجو اردوغان ایراد کرد که در آن رئیس جمهوری ترکیه را «احمق، بزدل و عصبی مزاج» توصیف کرده بود.
السومریه نیوز به نقل از این روزنامه انگلیسی افزود: تصویب لغو قانون توهین به سران کشورهای خارجی در حالی صورت گرفت که روند بررسی پرونده توهین به اردوغان همچنان در قوه قضائیه آلمان ادامه دارد، و قرار است در تاریخ 10 فوریه آینده دوباره پیگیری شود.
ایندپندت نوشت: وزیران آلمان با لغو ماده قانون اساسی «منع عیب‌گویی رهبران حکومتی» موافقت کردند که با توهین به سران دولت‌ها مخالفت می‌کرد.
«هیکو ماوس»، وزیر دادگستری آلمان، در این راستا گفت: این قانون منسوخ و غیرضروری است، و ایده قانون منع توهین به رهبران کشورها از دوره‌ای نشأت گرفته که مدتهای مدیدی است به پایان رسیده و دیگر ارتباطی به قوانین جنایی کشور ما ندارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد