برنامه ریزی نخست وزیر مستعفی برای بازگشت/ خیز ایهود باراک برای تصرف نخست وزیری اسرائیل

کد خبر: 560176

بر هیچ کس پوشیده نیست که ایهود باراک خود را ژنرال دوگل اسرائیل می‌داند و می‌خواهد مردمی که از این وضع خسته شدند را با این سخنان به سوی خود بکشاند.

برنامه ریزی نخست وزیر مستعفی برای بازگشت/ خیز ایهود باراک برای تصرف نخست وزیری اسرائیل
برنامه ریزی نخست وزیر مستعفی برای بازگشت/ خیز ایهود باراک برای تصرف نخست وزیری اسرائیل
سرویس بین‌الملل فردا : ایهود باراک سیاستمدار پر سر و صدای رژیم صهیونیستی 5 روز پیش در اظهاراتی تند نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را متهم کرد که امنیت اسرائیل را به خطر انداخته است. این صحبت های او البته در ادامه مجموعه از انتقاداتش طی دو سال گذشته است.
از سال 2014 او دائما هشدار داده‌ که عملکرد نتانیاهو در رژیم صهیونیستی اسرائیل را به سوی ویرانی می کشاند. با این حال انتقاد جدید او جزئیات بیش‌تری را شامل می‌شود. سخن گفتن او از امنیت اذهان بیشتری را به سمتش منحرف کرده است. او درباره عملکرد نتانیاهو گفته است: عملکرد نتانیاهو شبیه به یک فاشیست است، او رابطه ما با آمریکا و اوباما را به وخامت کشاند، قضاوت‌های او مورد سوال است و ذهنی بدبین و عصبی دارد.

یکی از نکات جالب سخنرانی باراک این بود که متن سخنرانی او برای مانور رسانه‌ای و اثرگذاری بیشتر علیه نتانیاهو ساعاتی پیش از سخنرانی اش در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود. تقریبا همه مخالفان در پارلمان اسرائیل نیز از ایهود باراک خواسته‌اند تا با حضور در کمیته دفاعی و خارجی کنست گزارش خود درباره وخامت اوضاع را ارائه دهد. بخشی از تحلیلگران دفاعی نیز با آنالیز صحبت‌های باراک به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از نگرانی‌های او درباره کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل به خاطر جبران نگرانی های این رژیم از توافق هسته ای با ایران است. الکس فیش من در این باره می گوید احتمالا نتانیاهو پیشنهاد آمریکا مبنی بر استقرار سلاح های راهبردی در اسرائیل برای مقابله با حمله احتمالی ایران را رد خواهد کرد و یکی از دلایل حملات بی وقفه باراک به نتانیاهو می تواند همین مساله باشد.با این حال حتی اگر ایهود باراک در کنست پیرامون این مساله گزارش دهد گزارش وی محرمانه خواهد بود و افکار عمومی نخواهند توانست جزئیاتی از آن به دست آورند.

بر هیچ کس پوشیده نیست که ایهود باراک خود را ژنرال دوگل اسرائیل می‌داند و می‌خواهد مردمی که از این وضع خسته شدند را با این سخنان به سوی خود بکشاند. او در یکی از مصاحبه های خود که ژانویه سال جاری انجام داده بود در حالی با حالت تاثر از احتمال افتادن اسرائیل در دردسری وحشتناک خبر می داد گفت: من به اندازه کافی واقع بین هستم که بدانم ممکن است اوضاع به گونه ای شود که مردم به من روی بیاورند و من هم مجبور به قبول آن باشم. البته امیدوارم کار به آنجا نرسد.سال 2012 پس از ان که فهمید حزبش رایی در کنست ندارد از صحنه سیاسی کنار کشد و دقیقا در همان زمان بود که همکاری اش با نتانیاهو نیز به پایان رسید. این درگیری‌های لفظی را نمی‌توان بدون نگاهی به تاریخچه سیاسی باراک توجیه کرد. برای مدتی ایهود باراک از انظار عمومی مخفی شده بود و دقیق در همین زمان بود که شایعه بیماری آلزایمر او قوت گرفت. او در اکتبر 2014 با حضور در تلویزیون این شایعه را رد کرد و از آن زمان بود که گاه و بیگاه نسبت به عملکرد نتانیاهو هشدار می دهد. او در ژوئن 2016 پا را فراتر گذاشته و از مردم خواست در اعتراض به نخست وزیر به خیابان ها بریزند.
بررسی مصاحبه ها و سخنرانی های متعدد ایهود باراک این نکته را کاملا شفاف می کند که در پس ذهن او نقشه ای عملی برای بازگشت به صحنه سیاسی وجود دارد با این حال اوضاع او در حزب کارگر چندان مناسب نیست و به همین خاطر تلاش می کند مستقیما با افکار عمومی ارتباط بگیرد. او البته پیش از این نیز این شانس را پیش از انتخابات قبلی امتحان کرده بود اما راه به جایی نبرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد