۶ تروریست در زندان «پلچرخی» کابل اعدام شدند

کد خبر: 519900

کاخ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که شش تروریست گروه طالبان که از سوی دادگاه عالی به اعدام محکوم شده بودند، صبح امروز در زندان پلچرخی اعدام شدند.

خبرگزاری مهر: به نقل از «آوا»، دربیانیه ای که از سوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان منشتر شده، آمده است که «محمد اشرف غنی»، رییس جمهوری افغانستان حکم اعدام این افراد را امضا کرده است.
در این بیانیه آمده است که غنی با در نظر داشتن احکام قانون اساسی و تقاضای مکرر خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی، حکم اعدام شش تن از مرتکبین جرایم سنگین و جنایات علیه افراد ملکی و امنیت عامه را به عنوان عاملین شش قضیه جداگانه امضا کرده است.
بر اساس جزئیات گفته شده است که این حکم امروز(یکشنبه) از سوی مراجع عدلی و قضایی مطابق با قوانین کشور افغانستان اجرا شد.
این افراد به اتهام قتل مقام های حکومت و انجام فعالیت های تروریستی به اعدام محکوم شده بودند. .
گفتنی است که پیش تر نیز رییس جمهور افغانستان، در نشست فوق العاده شورای ملی این کشور گفته بود که زمان عفو گذشته و دولت متعهد است تا فيصله های محاکم و نظام عدلی- قضايی را به شمول اعدام، با قاطعيت و با اراده استوار اجرا کند.
در همین حال این بیانیه می افزاید: غنی با درنظرداشت تطبیق روند شفاف، دقیق و عادلانه عدلی و قضایی، متعهد به تأمین عدالت و به کیفر رساندن مجرمانی است که به اعمال تروریستی و جنایی دست زده و مردم بیگناه را به قتل رسانده، امنیت و مصونیت عامه را به مخاطره قرار می ‌دهند.
لازم به ذکر است که گروه طالبان تا کنون در این مورد واکنش نشان نداده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد