هادی العامری وارد طوزخورماتو شد

کد خبر: 516041

دبیرکل سازمان بدر عراق در راس یک هیأت از بغداد، به منظور رایزنی با مقامات کرد و آرام‌سازی اوضاع در «طوزخورماتو»، امروز وارد این منطقه شد.

خبرگزاری فارس: در پی تشدید بحران در شهر «طوزخورماتو» واقع در استان «صلاح‌الدین» و تداوم درگیری‌ها میان پیشمرگه و ترکمانی‌ها، «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر و از رهبران بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) امروز وارد این شهر شد.
روز گذشته، «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق خواستار مذاکره نیروهای پیشمرگه با نیروهای الحشد الشعبی شده بود.
پایگاه خبری «المدی پرس» نوشت که العامری به همراه «ابومهدی المهندس» نائب رئیس هیأت الحشد الشعبی وارد طوزخورماتو شده‌اند و قرار است در نشستی با رهبران کرد، بحران به وجود آمده در این منطقه را حل و فصل کنند.
چند روز پیش نیز العامری همزمان با آغاز درگیری‌ها در این منطقه، به آنجا رفته بود.
بر اساس این گزارش، یک هیأت از بغداد از جمله العامری و المهندس، پیش از ظهر امروز وارد طوز (واقع در 90 کیلومتری شرق تکریت شده‌اند تا اوضاع را آرام کنند.
یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت که از مهمترین مسائل مورد بحث در این‌ نشست، خروج نیروهای پیشمرگه و الحشد الشعبی از طوزخورماتو به منظور جلوگیری از تکرار چنین حوادثی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد