آیا رئیس‌جمهور لبنان در ماه آوریل انتخاب می‌شود؟

کد خبر: 507051

منابع وابسته به 8 مارس اعلام کردند تا بر سر نامزدی «میشل عون» توافق نشود، تعداد نمایندگان برای جلسه انتخاب رئیس‌جمهور به حد نصاب نخواهد رسید.

خبرگزاری فارس: منابعی در جریان «8 مارس» لبنان تقریبا یقین دارند که انتخابات ریاست جمهوری لبنان در 18 ماه آوریل برگزار نخواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری «النهار» لبنان، این منابع در این رابطه گفتند که تعداد نمایندگان در جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور هرگز به حد نصاب نخواهد رسید مگر آنکه بر سر نامزدی «میشل عون» برای ریاست جمهوری توافق شود.
جریان 8 مارس که حزب الله نیز عضو آن به شمار می‌رود، نامزد خود برای انتخاب ریاست جمهوری در پارلمان لبنان را «میشل عون» اعلام کرده است.
این منابع 8 مارسی همچنین افزودند: کسانی که برای «انتخاب» رئیس جمهور در ماه جاری، به سفر «سعد الحریری» به مسکو و کسب حمایت از خود برای نامزدی ریاست جمهوری چشم دوخته‌اند، سخت در اشتباهند.
به رغم سخنان سعد الحریری در مسکو، منابع مذکور معتقدند که موضع سفیر عربستان سعودی در لبنان که همزمان با این سفر بود به دلیل نبود اجماع لبنانی‌ها بر سر پیشنهاد الحریری در مورد «سلیمان فرنجیه» (دیگر نامزد احتمالی کرسی ریاست جمهوری) اتخاذ شود.
مفاد موضع سفیر عربستان این بود که سخنان حریری در مسکو الزاما موضع و نظر عربستان نیست.
از سوی دیگر، «ابراهیم کنعان» یکی از نمایندگان پارلمان ابراز خرسندی کرد که در ماه آوریل یک پیشنهاد غافلگیر کننده برای ریاست جمهوری وجود دارد و آن انتخاب ژنرال میشل عون برای ریاست جمهوری است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد