القاعده فرانسه و متحدانش را تهدید کرد

کد خبر: 502457

القاعده در مغرب اسلامی در بیانیه‌ای ضمن خودستایی نسبت به حمله کشنده این گروه به یکی از تفریحگاه‌های ساحل عاج، فرانسه و متحدانش را که در این منطقه بی‌ثبات و ناآرام با شبه نظامیان مبارزه می‌کنند، تهدید کرد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، القاعده در مغرب اسلامی گفت: تیراندازی روز یکشنبه در تفریحگاه "Grand- Bassam" که در آن 18 تن کشته شدند یکی از سری عملیات‌هایی است که لانه‌های جاسوسی و توطئه چینی را هدف می‌گیرد.
القاعده در مغرب اسلامی هشدار داد: کشورهایی که در عملیات مبارزه با شبه نظامی گری منطقه‌ای "Barkhane" و عملیات "saval" تحت رهبری فرانسه در کشور مالی شرکت دارند، با واکنش شدید ما مواجه خواهند شد و رهبران جانی و منافعشان هدف قرار خواهد گرفت.
این بیانیه در آستانه سفر امروز (سه‌شنبه) ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه و برنارد کزنوو، وزیر کشور فرانسه به ساحل عاج منتشر شد. این سفر وزرای دفاع و امور خارجه فرانسه به ساحل عاج پس از حمله به تفریحگاه "Grand Bassam" صورت گرفت که چهار تن از قربانیانش اتباع فرانسوی بودند.
عملیات "Barkhane" که در سال 2014 میلادی جایگزین عملیات "Serval"شد دست کم 3500 سرباز مستقر در پنج کشور بورکینافاسو، جمهوری چاد، مالی، موریتانی و نیجر دارد که با شبه نظامیان مبارزه می‌کنند.
القاعده در مغرب اسلامی به ساحل عاج و تمامی متحدان فرانسه در این منطقه هشدار داد که جنایت‌های آن‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند و غربی‌ها را تهدید کرد که یا از سرزمین مسلمانان خارج شوند و یا نیروهای القاعده امنیت آن‌ها و شهروندانشان را نابود خواهند کرد.
القاعده در مغرب اسلامی همچنین مسئولیت حمله به یک هتل و رستوران نزدیک آن در پایتخت بورکینافاسو در ژانویه سال جاری میلادی که در آن 30 تن کشته شدند و گروگان‌ گیری در باماکو، پایتخت مالی در نوامبر سال گذشته میلادی که در آن 20 تن کشته شدند را به عهده گرفت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد