ستایش جنبش ۱۴ فوریه بحرین از موفقیت نافرمانی مدنی

کد خبر: 502453

جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین با ستایش از برگزاری موفق آمیز نافرمانی مدنی در پنجمین سالروز اشغالگری سعودی‌ها در بحرین تاکید کرد که ملت بحرین به مبارزه خود تا بیرون راندان اشغالگران سعودی، انگلیسی و آمریکایی از کشورشان ادامه خواهند داد.

خبرگزاری تسنیم: جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین در بیانیه خود به مناسب برگزاری موفقیت آمیز روز دوشنبه برنامه نافرمانی مدنی مردم بحرین در سراسر بحرین در پنجمین سالگرد اشغالگری عربستان در کشورشان تاکید کرد: ما موفقیت نافرمانی مدنی و تلاش همه نیروها، احزاب و جریان های انقلابی برای برگزاری این نافرمانی و جوانان انقلابی مومن و مقاوم در داخل بحرین ستایش می کنیم. این جوانان از زمان آغاز انقلاب در 14 فوریه سال 2011 میلادی تاکنون پیوسته حماسه می آفرینند.
این بیانیه همچنین بازداشت زینب الخواجه فعال بحرینی به همراه کودکش را در پنجمین سالگرد اشغالگری سعودیها در بحرین محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین و نیروهای انقلابی ثابت کردند که کنترل میدان مبارزه با وجود بازداشت بسیاری از جوانان انقلاب و تعقیب و زندانی کردن آنها در زندانها، در دستان این انقلابیون است و آنها به مبارزه و جهاد خود برای عزت ملت بحرین و آزادی آنها از استبداد آل خلیفه و تجاوزگری سعودیها و نیروهای موسوم به سپر جزیره ادامه می دهند. آنها همچنین ثابت کردند که میادین مبارزه برای بیرون راندن متجاوزان و اشغالگران انگلیسی و آمریکایی از بحرین در دستان آنها است.
ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در این بیانیه "به تظاهرات گسترده مردمی در بحرین و نافرمانی مدنی تقریبا کامل آنها در محکومیت تداوم اشغالگری سعودیها - با وجود تدابیر امنیتی شدید و سرکوب تظاهرکنندگان توسط مزدوران آل خلیفه- اشاره کرد" و افزود:
مناطق گسترده ای از بحرین شاهد اعتراضات مردمی و درگیری با مزدوران حکومت دیکتاتوری آل خلیفه بود که از گلوله های ساچمه ای و گلوله های حاوی گاز و بالگرد برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند. درهای فروشگاهها در شهرها و روستاهای مختلف در چارچوب نافرماندی مدنی بسته شد و همزمان مزدوران آل خلیفه به محاصره مناطق برگزاری تظاهرات پرداختند.
این بیانیه با تشریح جزئیات نافرمانی مدنی از جمله بستن فروشگاهها و نرفتن به مدارس و دانشگاهها و مقابله انقلابیون با مزدوران آل خلیفه تاکید کرد: تظاهرکنندگان خواهان کنار رفتن حمد طاغوتی و حکومت فاشیستی او و خروج نیروهای اشغالگر سعودی و اماراتی از بحرین شدند و تاکید کردند که حکومت استبدادی و متجاوز و اشغالگر آل خلیفه حق ندارد که حاکمیت و استقلال بحرین را به باد دهد.
ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین تصریح کرد: جوانان انقلاب ثابت کردند که نمی توان با آل خلیفه همزیستی کرد زیرا حکومت آل خلیفه اعتقادی اصلا به اصلاحات سیاسی واقعی ندارد.
این بیانیه با اشاره به شمار "شهدا و معترضان و فعالان حقوقی و زنان و کودکان بازداشت شده و سرکوبگری نیروهای متجاوز سعودی و نیروهای موسوم به سپر جزیره و نقض حاکمیت بحرین توسط اشغالگران وهابی متجاوز سعودی و فتنه انگیزی های آنها در بحرین و تخریب مساجد در این کشور" تاکید کرد: مقاومت در برابر اشغالگران و تجاوزگری سعودیها و نیروهای سپر جزیره با ابزارهای مشروع، حقی مشروع و باعث افتخار است زیرا این امر بیانگر تاکید ملت بحرین بر حفظ استقلال میهن خویش و حاکمیت آن است.
بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.
این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.
نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.
در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.
رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.
با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها