عملیات ضد داعش در جنوب کرکوک

کد خبر: 500755

تسلط نیروهای عراقی بر روستای جدید در غرب الرمادی، گلوله باران مواضع داعش در جنوب کرکوک و تشریح دستاوردهای عملیات جزیره از زبان سخنگوی نیروهای مردمی از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

خبرگزاری مهر: به نقل از پایگاه النهرین، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: نیروهای عراقی روستای العصریه در دوازده کیلومتری غرب الرمادی را از لوث داعش آزاد کرده اند و پرچم عراق را برای بالای ساختمانهای آن نصب کردند.
این منابع افزودند: نیروهای امنیتی ۶۰۰۰ خانواده را از مناطق زنکوره و هیت و روستای السفلیه به مکانهای امن منتقل کرده اند و برای آنها آب و غذا فراهم کرده اند.
گلوله باران مواضع داعش در جنوب کرکوک
یک منبع آگاه در استان کرکوک عراق اعلام کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم وابسته به اتحادیه میهنی کردستان اقدام به گلوله باران گسترده مواضع داعش در منطقه بشیر در جنوب کرکوک کردند.در این گلوله باران از خمپاره و راکت استفاده شد.
تشریح دستاوردهای نیروهای مردمی در عملیات جزیره
کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد: نیروهای مردمی نقش مهمی در نبرد الجزیره در غرب سامرا و جنوب تکریت ایفا کردند.این عملیات بسیار موفق بود.مدت پیش بینی شده برای این عملیات ۳۰ روز بود اما اهداف آن ظرف سه روز محقق شد.
النوری تاکید کرد: این نبرد با هدف تامین جاده بیجی- الثرثار-موصل بود و همچنین هدف تسلط بر ورودی ها الجزیره و دور کردن خطر از سامراء و قطع خطوط امداد رسانی داعش بود.
به گفته سخنگوی نیروهای مردمی در این نبرد بیش از شش هزار کیلومتر مربع آزاد شد و کسانی که از ترس داعش از منطقه فرار کرده بودند به منطقه بازگشتند.
وی افزود: نگاهها هم اکنون به سوی موصل است.
العزاوی: امنیت در بعقوبه حکمفرماست
از سوی دیگر مزهر العزاوی فرمانده عملیات دجله اعلام کرد: شهر بعقوبه مرکز استان دیالی امن است و بی قانونی آنگونه که گفته می شود در آن وجود ندارد.
حملات داعش با موشکهای حامل کلر
در همین حال محمد مهدی البیاتی از مسئولان سازمان بدر عراق گفت: داعش ناحیه تازه در جنوب استان کرکوک را با موشک های حامل ماده کلر هدف قرار داده است.ساکنان از دولت درخواست کرده اند که اقدام جدی برای آزادی این مناطق به عمل آورد.
وی افزود: ترکمن های ناحیه تازه از دولت و نیروهای مردمی درخواست کمک کرده اند زیرا داعشی ها همه روزه آنها را با موشک های حامل کلر هدف قرار می دهند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد