رای‌دهندگان مسلمان «میشگان»،پیروزی «هریس» را دشوار می کنند؟

کد خبر: 1324175

هفته نامه «نیوزویک» نوشت که مخالفت رای دهندگان مسلمان در ایالت کلیدی میشیگان با توجه به عملکرد دولت آمریکا در خصوص غزه و لبنان، می تواند باعث شکست «کامالا هریس» نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴ شود.

رای‌دهندگان مسلمان «میشگان»،پیروزی «هریس» را دشوار می کنند؟

هفته نامه «نیوزویک» نوشت که مخالفت رای دهندگان مسلمان در ایالت کلیدی میشیگان با توجه به عملکرد دولت آمریکا در خصوص غزه و لبنان، می تواند باعث شکست «کامالا هریس» نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴ شود.

این هفته نامه آمریکایی افزود: در حالی که رقابت های انتخاباتی هریس و دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در ایالت مشیگان نزدیک است و نمی توان نتیجه را پیش بینی کرد به نظر می رسد در هفته های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری، هریس با مخالفت هایی از سوی رای دهندگان مسلمان مواجه است.

میشیگان یک ایالت چرخشی محسوب می شود و بزرگترین گروه رای دهندگان مسلمان را در خود جای داده است. این گروه اکثرا از دموکرات ها در انتخابات های ریاست جمهوری اخیر حمایت کرده اند اما بخشی بزرگی از این رای دهندگان اکنون از عملکرد دولت جو بایدن در قبال بحران انسانی در غزه ناراضی هستند.

این گزارش با اشاره به حمایت های قوی دولت بایدن از رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون و به شهادت رسیدن دستکم ۴۳ هزار نفر از فلسطینی ها در جنگ نوشت: هریس در گردهمایی ملی دموکرات ها در شیکاگو که ماه آگوست برگزار شد از کشور مستقل فلسطینی حمایت کرد که مورد تشویق گسترده قرار گرفت اما وی در این سخنرانی همچنین نسبت به امنیت رژیم اسرائیل ابراز تعهد کرد و درباره هزینه های انسانی این درگیری سخن گفت.

کارزار انتخاباتی هریس حمایت هایی را از سوی رای دهندگان و مقامات مسلمان از جمله از سوی ایلهان عمر نماینده مجلس نمایندگان از مینه سوتا، کیت الیسون دادستان این ایالت، اسماعیل احمد فعال آمریکایی عرب ایالت میشگان و جورج هلمی سناتور دموکرات آمریکایی از نیوجرسی فهرست کرده است.

هریس همچنین مورد حمایت گروه موسوم به «ایمگیج اکشن» (Emgage Action) -گروهی از رای دهندگان مسلمان و تحصیل کرده- قرار دارد که از جمله آنها شورای رهبری مسلمانان سیاه پوست و آمریکایی های لبنانی تبار حامی هریس است.

نظرسنجی جدید کوئینپیاک و بلومبرگ - مورنینگ کانسالت در ایالت های محل نبرد در آمریکا نشان می دهد که هریس با اختلاف سه درصد در میشگان (۴۹ در مقابل ۴۶) از ترامپ جلوتر است.

در گذشته، دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در رابطه با جمعیت مسلمان این کشور با چالش هایی مواجه بوده اند. دموکرات ها پس از حمایت دولت بایدن از رژیم اسرائیل و اعمال ممنوعیت سفر از سوی ترامپ علیه کشورهای دارای جمعیت اکثریت مسلمان در سال ۲۰۱۷، جایگاه و حمایت خود را در بین مسلمانان از دست دادند.

اما نارضایتی رای دهندگان مسلمان در ایالت میشیگان به دلیل عملکرد بایدن و هریس در غزه باعث شد درجریان انتخابات درون حزبی دموکرات ها، گروهی از رای دهندگان معترض تحت عنوان «غیرمتعهدها» تشکیل شود.

بایدن همچنین ارای خود را در بین غیرمتعهدها در «دربورن» اولین شهر آمریکا با اکثریت جمعیت مسلمانان عرب و مقر بزرگترین مسجد در آمریکای شمالی از دست داد.

گروهی تحت عنوان «هریس را رها کنید» که عضو ائتلاف حقوق مدنی آمریکایی ها است، سیاست دولت بایدن را «سیاست مرگ در غزه» توصیف کرده و این عامل را یکی از انگیزه های اصلی این گروه برای «تنبیه هریس» عنوان کرده است. این گروه از جیل استین نامزد حزب سبز حمایت کرده است.

بر اساس سرشماری ملی آمریکا در سال ۲۰۲۰، حدود ۴.۵ میلیون شهروند آمریکایی، مسلمان هستند که حدود یک چهارم از آنها در میشیگان زندگی می کنند.

میشیگان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا با اختلاف زیر ۱۱ هزار رای به نفع ترامپ رای داد اما بایدن با کسب ۱۵۴ هزار رای در انتخابات ۲۰۲۰ حمایت رای دهندگان این ایالت را بدست آورد.

ایالت میشگان یکی از ایالت های معروف به «دیوار آبی» است که در ۳۰ سال گذشته به دموکرات ها رای داده است اما در انتخابات سال ۲۰۱۶ به نظر می رسد ترامپ این سد را شکست و علاوه بر میشگان در ایالت های ویسکانسین و پنسیلوانیا بیشترین رای را بدست آورد.

بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ حمایت رای دهندگان میشیگان را بار دیگر کسب کرد و تحلیگران سیاسی پیش بینی می کنند اگر هریس در انتخابات امسال نتواند حمایت رای دهندگان این ایالت ها از جمله در ایالت میشگان را کسب کند پیروزی او در انتخابات دشوار خواهد شد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد