آمار جنایات اسرائیل در شمال‌ غزه /مرگ تدریجی کودکان زخمی

کد خبر: 1324136

منابع پزشکی در غزه گزارش دادند که صهیونیست‌ها طی ۲۲ روز بیش از ۱۰۰۰ نفر را در شمال غزه قتل عام کرده‌اند و همه داروهای موجود در بیمارستان کمال عدوان را از بین بردند تا راهی برای نجات بیماران و مجروحان نباشد.

آمار جنایات اسرائیل در شمال‌ غزه /مرگ تدریجی کودکان زخمی

در شرایطی که جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه علیه غیرنظامیان، برای بیست و چهارمین روز متوالی همچنان ادامه دارد، یک منبع پزشکی از آمار هولناک کشتار مردم به ویژه زنان و کودکان توسط ارتش اشغالگر در این منطقه خبر داد.

قتل عام بیش از 1000 نفر در شمال غزه طی سه هفته

این منبع در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که تنها طی 22 روز، بیش از هزار نفر در عملیات نظامی اسرائیل در شمال غزه قتل عام شده‌اند.

از طرف دیگر، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که وضعیت در شمال نوار غزه فاجعه بار است؛ زیرا ارتش اسرائیل تلاش می‌کند این منطقه را از ساکنان آن تخلیه کند.

وی افزود: حملات شدید اسرائیل به شمال نوار غزه، مراکز بهداشتی را هم هدف قرار می‌دهد و دسترسی به این مراکز و بیمارستان‌ها بسیار محدود شده است.همچنین کمبود شدید تجهیزات حیاتی پزشکی موجب می‌شود تا ساکنان شمال غزه، از دسترسی به مراقبت‌هایی که می‌تواند جانشان را نجات دهد محروم گردند.

گبریسوس تاکید کرد: طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، اگر محاصره پایان نیابد، بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه که مورد حمله نیروهای اسرائیلی قرار گرفته است، هزینه بسیار سنگینی خواهد پرداخت.

بازداشت پرسنل پزشکی بیمارستان کمال عدوان توسط صهیونیست‌ها

رئیس سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: بعد از بازداشت 44 نفر از کارمندان مرد و زن در بیمارستان کمال عدوان و مدیر این بیمارستان و یک پزشک متخصص، نزدیک به 200 بیمار بدون مراقبت‌های پزشکی مانده‌اند.

وی افزود: بیش از یک سال است که سیستم بهداشت و درمان غزه در معرض حملات اسرائیل قرار دارد و گزارش‌هایی که درباره وضعیت بیمارستان‌ها و تجهیزات پزشکی در این منطقه و خسارات وارده به آنها منتشر می‌شود، بسیار غم انگیز و فاجعه بار است. بار دیگر تاکید می‌کنیم که تنها راه تضمین امنیت مراکز بهداشتی باقی مانده در غزه، برقراری آتش بس فوری و بدون قید و شرط است.

از طرف دیگر، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که هدف قرار دادن بیمارستان کمال عدوان و بازداشت پرسنل پزشکی در اینجا یک جنایت جنگی آشکار و نقض همه قوانین بین‌المللی است.

اشغالگران داروهای بیمارستان کمال عدوان را نابود کردند

ماجد ابو رمضان، وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد که اسرائیل با هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و بازداشت کادر پزشکی و بیماران و زخمی‌ها، همه قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

مروان الهمص، مدیر بیمارستان‌های صحرایی وابسته به وزارت بهداشت فلسطین هم به نوبه خود گفت: رژیم اشغالگر همه داروها را در بیمارستان کمال عدوان از بین برد تا ما را از نجات مجروحان باز دارد و بوی مرگ در اطراف این بیمارستان محاصره شده، پیچیده است.

وی خواستار مداخله جدی سازمان جهانی بهداشت برای خروج مجروحان و بیماران از بیمارستان کمال عدوان شده و گفت که از سرنوشت پرسنل پزشکی بازداشت شده توسط ارتش اشغالگر اطلاعی نداریم.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ارتش صهیونیستی همه مردان کادر پزشکی بیمارستان کمال عدوان را به همراه شماری از مجروحان و بیماران بازداشت کرده و پرسنل پزشکی زن را در یکی از اتاق‌ها در داخل بیمارستان، بدون آب و غذا حبس کرده است.

مرگ تدریجی کودکان زخمی در غزه

از طرف دیگر جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونسف) هم با ابراز نگرانی درباره وضعیت فاجعه بار کودکان غزه اعلام کرد: با توجه به کاهش مداوم مجوزهای اسرائیل برای خروج مجروحان و بیماران از غزه بعد از بسته شدن گذرگاه رفح، کودکان در اینجا به دلیل عدم دسترسی به امکانات درمانی هر روز جان خود را از شدت درد از دست می‌دهند.

وی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو تاکید کرد: در حالی که قبلاً ماهانه حدود 300 کودک برای درمان از غزه خارج می‌شدند، اکنون این تعداد به کمتر از یک کودک در روز رسیده است و در حالی که مسئولان سازمان ملل بیهوده در انتظار مجوزهای امنیتی این سازمان مانده‌اند، مقامات اسرائیلی هستند که مناطق مرزی را کنترل می‌کنند و اجازه خروج بیماران را نمی‌دهند.

وی با تشریح وضعیت بحرانی چند تن از کودکانی که جراحات شدید جان آنها را تهدید می‌کند و پزشکان دستور انتقال فوری آنها را به خارج از غزه داده‌اند، اظهار داشت: در نتیجه این وضعیت غیر انسانی، کودکان غزه نه تنها بر اثر بمباران و گلوله‌ها، بلکه به دلیل درد و زخم و بیماری هر روز جانشان را از دست می‌دهند.

این مسئول یونیسف خاطرنشان کرد: حتی زمانی که معجزه‌ای اتفاق بیفتد و کودکان بتوانند از انفجار بمب و آوارها جان سالم به در ببرند، عدم وجود شرایط برای خروج آنها از غزه جهت دریافت مراقبت‌های پزشکی که می‌تواند جانشان را نجات دهد، منجر به مرگ غم انگیز این کودکان می‌شود.

جیمز الدر تصریح کرد: مقامات اسرائیلی هیچ توضیحی برای اینکه چرا اجازه خروج مجروحان و بیماران به ویژه کودکان از نوار غزه را نمی‌دهد، ارائه نمی‌کنند. به عنوان مثال دختر 12 ساله‌ای به نام «مزیونه» که در اثر اصابت موشک، دو برادرش را از دست داد، از ناحیه صورت به شدت آسیب دیده و نیاز به درمان در خارج از غزه دارد.

وی ادامه داد: یک دختر دیگر به نام الیا که 4 ساله است، به دلیل سوختگی بدنش 43 روز در بیمارستان بستری بود و دو روز قبل مادرش به دلیل سوختگی و آلوده شدن جراحات خود به قارچ، جانش را از دست داد. پزشکان می‌گویند که اگر الیا به زودی به خارج از غزه منتقل نگردد، ممکن است مجبور شوند دست و پای او را قطع کنند.

سخنگوی یونیسف تاکید کرد: تعداد کودکان نیازمند به درمان در غزه که باید از این منطقه خارج شوند، به اندازه‌ای زیاد است که اگر بخواهیم لیست آنها را پاک کنیم، 7 سال طول می‌کشد. درد این کودکان بی‌گناه هر روز به شکل وحشتناکی تشدید می‌شود./تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد