افزایش محبوبیت هریس در میان زنان سفید پوست

کد خبر: 1323785

ارزیابی یک نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد دونالد ترامپ در میان مردان اسپانیایی تبار و کامالا هریس در میان زنان سفید پوست محبوب است.

افزایش محبوبیت هریس در میان زنان سفید پوست

ارزیابی یک نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می دهد دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، تقریبا تمایل دیرینه به دموکرات ها در میان مردان اسپانیایی تبار را در آستانه انتخابات از بین برده است.

براساس این ارزیابی، در حال حاضر میزان محبوبیت دونالد ترامپ در میان مردان اسپانیایی تبار، با کامالا هریس، تنها 2 درصد اختلاف دارد و در حالی که 46 درصد این افراد از هریس حمایت می کنند، 44 درصد از ترامپ حمایت می کنند. این در حالی است که ترامپ در همین زمان در آستانه انتخابات 2020، با 19 درصد اختلاف از رقیب دموکراتش جو بایدن در بین این دسته از رای دهندگان عقب تر بود.

در همین حال، میزان حمایت ها از هریس در بین زنان سفید پوست افزایش یافته است. بر این اساس، در انتخابات 2020 میزان حمایت از ترامپ در بین این دسته از رای دهندگان 12 درصد بیشتر از بایدن بود اما حالا این اختلاف تنها به 3 درصد رسیده و پیشتازی ترامپ با 46 درصد در مقابل 43 درصد هریس است.

براساس این گزارش، این تغییرات، بخشی از تغییرات بزرگتری است که هر یک از نامزدها در مسیر پیروزی برای خود بدست آورده اند. محبوبیت ترامپ در میان رای دهندگان اسپانیایی تبار و سیاه پوست به ویژه مردان افزایش یافته در حالی که هریس در بین رای دهندگان سفید پوست و به ویژه زنان پیشتاز است.

نتایج تجزیه و تحلیل نظرسنجی اخیر رویترز/ایپسوس حاکی از آن است که حمایت از ترامپ در بین رای دهندگان ثبت نام کرده اسپانیایی تبار به 37 درصد رسیده که این از رقم 30 درصدی حمایت از او در انتخابات 2020، بیشتر است. در عین حال هریس میزان حمایت از هریس در بین این دسته از رای دهندگان 51 درصد است اما این رقم در چهار سال قبل برای جو بایدن 54 درصد بود. در نهایت ترامپ حمایت 38 درصد آرای افراد اسپانیایی تبار را در سال 2020 بدست آورد که 21 درصد کمتر از بایدن بود اما همچنان این بیشترین رقم حمایت از یک نامزد جمهوری خواه در بین این دسته از رای دهندگان از زمان ریاست جمهوری جورج بوش است. بوش در انتخابات 2004، حمایت 44 درصد این رای دهندگان را به خود اختصاص داد.

علاوه بر این، جمهوری خواهان شاهد پیشرفت در کسب حمایت سیاه پوستان بوده اند به طوری که حدود 18 درصد مردان سیاه پوست در نظرسنجی اخیر رویترز، ترامپ را انتخاب کرده اند در حالی که این رقم در چهار سال قبل، 14 درصد بود. همچنین در حال حاضر 8 درصد زنان سیاه پوست از ترامپ حمایت کردند که این رقم در انتخابات قبلی 4 درصد بوده است.

به علاوه، نظرسنجی های خروجی پس از انتخابات 2020 نشان می داد حدود 8 درصد رای دهندگان سیاه پوست به طور کلی ترامپ را انتخاب کردند اما نظرسنجی اخیر نشان می دهد 12 درصد به ترامپ رای خواهند داد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود و در حال حاضر دو نامزد در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

آخرین نظرسنجی سراسری شبکه سی ان ان پیش از انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر، نشان می دهد 47 درصد رای دهندگان آمریکایی به دونالد ترامپ و همین تعداد به کامالا هریس رای می دهند.    

بر این اساس نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ایپسوس نشان داد در حالی که رای دهندگان نسبت به شرایط کشور بدبین هستند، کامالا هریس نامزد دموکرات ها با 46 درصد در مقابل دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان با 43 درصد با اختلافی بسیار اندک، پیشتاز است.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد