مهمان‌پرست: رژیم صهیونیستی در شرایطی گرفتار شده که بسیار وخیم است

کد خبر: 1323762

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت: هر زمان جمهوری اسلامی ایران احساس کند که لازم است پاسخ تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی را بدهد این اقدام را بر اساس موازین و حقوق بین‌المللی انجام خواهد داد.

مهمان‌پرست: رژیم صهیونیستی در شرایطی گرفتار شده که بسیار وخیم است

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت: هر زمان جمهوری اسلامی ایران احساس کند که لازم است پاسخ تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی را بدهد این اقدام را بر اساس موازین و حقوق بین‌المللی انجام خواهد داد.

رامین مهمان‌پرست سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در خصوص تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به برخی از مراکز نظامی ایران در شامگاه شنبه (پنجم آبانماه) و حمایت تمام قد آمریکا از این رژیم، اظهارداشت: اسرائیل در یک سال گذشته در وضعیت بحرانی قرار گرفته است و همیشه آنها تلاش می‌کردند که عملیات خود را در بیرون از سرزمین‌های اشغالی انجام دهند و در یک مدت زمان محدود و به صورت نقطه‌ای عمل می‌کردند.

وی با بیان اینکه اسرائیل به یک جنگ فرسایشی کشیده شده که تمایلی به آن ندارد و سرزمین‌های اشغالی مستقیماً مورد هدف قرار می‌گیرد، گفت: در چنین شرایطی سامانه‌های دفاعی و سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی هم در این مدت زیر سوال رفته و علاوه بر آن مشکلات عدیده اقتصادی نیز با توجه به افزایش هزینه‌های نظامی و اختلال در موضوع گردشگری، گریبانگیر آنها شده است.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه افزود: رژیم صهیونیستی در شرایطی گرفتار شده که بسیار وخیم است و به همین دلیل تلاش می‌کند تا از این وضعیت خود را برهاند. بنابراین آنها با انجام اقداماتی از جمله ترور فرماندهان محور مقاومت و حمله به کنسولگری ایران در سوریه تلاش کردند تا شاید بخواهند خود را از این وضعیت نجات دهند.

مهمان پرست افزود: رژیم صهیونیستی هم جهت حفظ آبرو و حیثیت خود خواست کاری انجام دهد و هم جرات انجام عملیاتی گسترده‌ را نداشت و از طرف دیگر آمریکا و اروپا هم به هیچ وجه مایل به گسترده شدن جنگ در منطقه نیستند، بنابراین این رژیم دست به چنین اقدامی علیه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ایران زد.

وی گفت: به نظر می‌آید رژیم صهیونیستی عملیاتی را که امروز صبح انجام داد که البته بیشتر به یک شوخی شبیه بود و مورد مضحکه مردم ما هم قرار گرفت صرفاً جهت انجام مانوری بود که بگوید پاسخی داده است چرا که جرات انجام عملیاتی بزرگ و اصابت قرار دادن و اهدافی جدی را نداشت و بعید هم می‌رسد چنین چیزی به ذهنش خطور کند چرا که می‌داند پاسخ ایران می‌تواند هزینه بسیاری برای آنها داشته باشد.

سفیر پیشین ایران در قزاقستان بیان کرد: به هر حال آنها به حریم هوایی ما و تمامیت ارضی ما تجاوز کردند و این حق دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران است که بخواهد در این رابطه اقدامی انجام دهد و البته ما از طریق مجامع بین‌المللی به دنبال محکومیت این تجاوز و پیگیری حقوق خود خواهیم بود.

مهمان‌پرست بیان کرد: طبیعی است که هر زمان جمهوری اسلامی ایران احساس کند که لازم است پاسخ تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی را بدهد این اقدام را بر اساس موازین و حقوق بین‌المللی انجام خواهد داد.

وی در خصوص عملکرد مناسب پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی، ادامه داد: قدرت و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران مبنای دفاعی دارد و بر پایه دانش بومی استوار شده و از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است. طبیعی است که همچنان خیلی از ابعاد پیشرفت‌های دفاعی ما برای دشمنان ناشناخته است و هر زمان که لازم باشد از آنها رونمایی خواهد شد.

سفیر پیشین ایران در قزاقستان گفت: شاید یکی از آن بخش‌هایی که در توانمندی نظامی ایران برای طرف مقابل جای شگفتی داشت سیستم پرقدرت پدافند ما بود که بخشی از آن را شاهد بودند. آنها نباید با جمهوری اسلامی ایران وارد تنش بشوند چرا که ممکن است در قدرت بازدارندگی ما موارد زیادی باشد که آنها را به شگفتی وادارد.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه عنوان کرد: در حوزه نظامی حتماً در خصوص چگونگی و زمان پاسخ ایران مطلبی بیان نخواهد شد تا طرف مقابل در ابهام بماند، اما در بخش سیاسی ما می‌توانیم نسبت به فشار آوردن به رژیم صهیونیستی اقدامات بیشتری را داشته باشیم به طور مثال می‌توانیم در مجامع بین‌المللی و در دیدارهای دوجانبه جنایات و اقدامات تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی علیه خودمان و دیگر کشورهای منطقه را به طرف‌های خارجی منتقل کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای خارجی چه در منطقه و چه در سطح بین‌المللی باید بدانند که ایران آمادگی پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی را دارد که این مسئله در ابعاد دیپلماتیک اهمیت زیادی دارد و مهمتر از همه این‌ها افشاگری نسبت به جنایات رژیم نزد افکار عمومی جهان است که باید این موضوع را بیش از پیش جدی گرفت./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد