نشست دیپلمات های ژاپن، کره جنوبی و آمریکا با تمرکز بر کره شمالی

کد خبر: 1323756

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، مشاوران امنیت ملی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن نگرانی عمیق خود را بابت استقرار ادعایی نیروهای کره شمالی در روسیه برای استفاده احتمالی در نبرد علیه اوکراین ابراز کرده و از پیونگ یانگ و مسکو خواستند تا چنین همکاری نظامی را متوقف کنند.

نشست دیپلمات های ژاپن، کره جنوبی و آمریکا با تمرکز بر کره شمالی

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت، «شین وون-سیک» مشاور امنیت ملی کره جنوبی به همراه «جیک سالیوان» و «تاکئو آکیبا» مشاوران امنیت ملی آمریکا و ژاپن نشستی سه جانبه در واشنگتن داشتند و به بررسی ادعای حضور نیروهای کره شمالی در روسیه و نگرانی‌های مشترک خود در این باره پرداختند.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این نشست در حالی صورت گرفت که سئول و واشنگتن مدعی شده‌اند که پیونگ یانگ نیروهایش را با کشتی در ماه جاری میلادی به شرق دور روسیه اعزام کرده است.

جان کربی افزود، مشاوران امنیت ملی سه کشور نگرانی خود را بابت استقرار ادعایی نیروهای کره شمالی در روسیه ابراز کردند. این استقرار ادعایی جدیدترین شاخص نگرانی از همکاری عمیق نظامی بین پیونگ یانگ و مسکو از جمله انتقال موشک‌های بالستیک و تسلیحاتی است که نقض مستقیم قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد تلقی می‌شود.

کربی ادامه داد، مشاوران امنیت ملی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن همچنین از کره شمالی و روسیه خواستند تا این اقدامات را متوقف کنند که تنها به تشدید درگیری‌ها درمنطقه منجر و همچنین اروپا و هند-اقیانوسیه منجر می‌شود. مشاور امنیت ملی سه کشور همچنین بر تعهد خود برای رسیدگی به چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و پیشبرد امنیت و رفاه در منطقه هند-پاسیفیک و فراتر از آن تاکید کردند.

کاخ سفید در ادامه بیانیه خود همچنین مدعی شد، مشاور امنیت ملی کره جنوبی و آمریکا به شدیدترین شکل ممکن حمایت‌های کره شمالی از روسیه را محکوم کردند: «حمایت کره شمالی از روسیه، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تضعیف رژیم منع اشاعه است و باعث تضعیف امنیت در اروپا، شبه جزیره کره و منطقه هند-پاسیفیک می‌شود.»

در جریان گفت‌وگوی مشاوران امنیت ملی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، سه نفر بر تعهد برای همکاری سه جانبه تاکید کردند.

نشست مقام‌های امنیت ملی این سه کشور دومین دیدار بین آنها از زمان دیدار و نشست سه جانبه بین یون سوک یول و جو بایدن،‌ روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در کمپ دیوید در اوت ۲۰۲۳ است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد