رایزنی السیسی با هیات آمریکایی درباره غزه و لبنان

کد خبر: 1322382

رئیس جمهور مصر در دیدار با هیاتی از مجلس نمایندگان آمریکا ضمن بررسی راه‌های بازگرداندن صلح و امنیت در منطقه و جلوگیری از تبدیل درگیری به جنگی منطقه‌ای، بر لزوم توقف جنگ در غزه و لبنان و تلاش جدی برای برقراری آتش‌بس تاکید کرد.

رایزنی السیسی با هیات آمریکایی درباره غزه و لبنان

عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر امروز شنبه در دیدار با هیاتی از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از ۲ حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به ریاست «تام کول»، به بررسی راه‌های بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه و ممانعت از تبدیل درگیری به جنگی منطقه‌ای پرداخت.

به گفته سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر، این دیدار بر شرایط منطقه‌ای تمرکز داشت و هیات آمریکایی از رویکرد رئیس جمهور مصر درباره چگونگی بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه و ممانعت از گسترش درگیری و تبدیل آن به جنگی منطقه‌ای اطلاع یافت.

به گزارش سایت «الحره»، به گفته این منبع، السیسی بر لزوم پایان یافتن جنگ در غزه و لبنان و اقدام جدی برای برقراری آتش‌بس، تبادل اسرا، انتقال فوری مقادیر زیادی کمک‌های بشردوستانه که برای پایان دادن به بحران انسانی وخامت یافته کافی باشد، تاکید کرد.

منبع یاد شده با بیان اینکه السیسی در این دیدار به تلاش‌های مشترک مصر، قطر و آمریکا در دوره اخیر پرداخته، گفت: این مساله نیازمند عزمی سیاسی از سوی تمامی طرف‌ها و فشارهای شدید جامعه جهانی جهت تحقق پیشرفتی ملموس است که امکان بازگرداندن امنیت را فراهم کرده و راهی برای صلح باز کند.

به گفته منبع یاد شده، در این دیدار السیسی و هیات آمریکایی درباره راه‌حل ۲دولتی نیز گفت‌وگو کردند و السیسی تاکید کرد: تشکیل کشور مستقل فلسطین راهی برای کاهش تنش در منطقه، تقویت روند صلح و امنیت واقعی و پایدار است که منافع تمامی ملت‌های منطقه را تامین کرده و راه‌ برقراری آرامش، توسعه و شکوفایی را هموار کند.

این منبع در پایان نیز گفت: اعضای هیات آمریکایی در این دیدار تاکید کردند که به همکاری‌های استراتژیک جدی کشورشان با مصر افتخار می‌کنند و کشورشان به دنبال ادامه دادن رایزنی‌ها و هماهنگی مشترک در موضوعات مختلف در راستای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد