واکنش ها به شهادت «یحیی السنوار»/ انصارالله و نُجَباء چه گفتند؟ /پکن: فلسطینیان اتحاد خود را حفظ کنند

کد خبر: 1322247

جنبش نجباء عراق در پیامی، شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس را تبریک و تسلیت گفت.

واکنش ها به شهادت «یحیی السنوار»/ انصارالله و نُجَباء چه گفتند؟ /پکن: فلسطینیان اتحاد خود را حفظ کنند

در بیانیه جنبش نجباء عراق آمده است: به برادران مجاهدمان در حماس، شهادت «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی این جنبش مقاومت اسلامی را تبریک‌ و تسلیت می‌گوییم؛ شجاع‌مردی که همچون دیگر فرماندهان شهید، در میادین نبرد همواره پیشتاز بود و عقب نمی‌نشست.

در این بیانیه که عصر جمعه منتشر شده، آمده است: پاداش حرکت در مسیر جهاد، شهادت است و مسیر شرافتمندانه محور مقاومت، خط مبارکی است آغشته به خون‌های مطهر که زمینه رهایی از بند اشغالگری را فراهم می‌کند.

نجباء با بیان اینکه «اشغالگران که ضعف‌هایشان بر جهانیان آشکار شده، اکنون با ترفند ترور، بر شکست‌های میدانی خود سرپوش می‌گذارند»، تصریح کرد:  این مصداقی است از کلام سید مقاومت، شهید نصرالله، که رژیم صهیونیستی را سست‌تر از خانه عنکبوت توصیف کرد.

نجباء در پایان این بیانیه آورده است: بار دیگر تأکید می‌کنیم که تا آزادی قدس و پاکسازی آن از نجاست وجود صهیونیست‌ها، هم در گفتار و هم در عمل، شانه‌به‌شانه برادران‌مان در جنبش حماس ایستادگی خواهیم کرد./ایسنا

حزب‌الله لبنان با تسلیت شهادت یحیی السنوار: ما به وعده الهی و پیروزی مومنان اطمینان داریم

حزب‌الله لبنان شهادت رهبر حماس در نوار غزه در حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به ملت مبارز و مظلوم فلسطین و مبارزان جنبش مقاومت اسلامی حماس و امت عربی و اسلامی و تمام مبارزان و آزادگان در جهان شهادت یحیی السنوار، فرمانده طوفان الاقصی و رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت می‌گوییم. فرمانده شهید یحیی السنوار امانت رهبری را از شهید اسماعیل هنیه تحویل گرفت تا مسیر مقاومت و فداکاری را با مبارزان قهرمان و شجاعی تکمیل کند که در برابر طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادند و خون خود را در راه آن فدا کردند.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: ما در رهبری حزب‌الله که همراه با ملت پایدار لبنان با پیامدهای تجاوز دشمن صهیونیستی مواجه هستیم، حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام می‌کنیم. ما به وعده الهی و پیروزی مومنان اطمینان داریم و از خداوند می‌خواهیم تا این شهید عزیز ما را مورد رحمت و مغفرت خود قرار داده و قلب‌های مبارزان را در راه پیروزی، عزت و آزادی استوار کند.

انصارالله: دست یافتن رهبر بزرگ یحیی السنوار به مدال شهادت را تبریک و تسلیت می‌گوییم

جنبش مردمی انصارالله یمن ضمن تسلیت به مناسبت شهادت یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس، بر حمایت خود از مقاومت فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری «الجزیره»، جنبش مردمی انصارالله یمن پس از تایید خبر شهادت یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس از سوی این جنبش، ضمن تسلیت شهادت این مجاهد و رهبر بزرگ تاکید کرد: حمایت ما از مقاومت فلسطین ادامه دارد.

محمد عبد السلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز اعلام کرد: به حماس و ملت فلسطین دست یافتن رهبر بزرگ یحیی السنوار به مدال شهادت در راه عالی‌ترین و عادلانه‌ترین مساله را صمیمانه تبریک و تسلیت می‌گوییم.

عبدالسلام اظهار کرد: شهید السنوار حماسه‌های قهرمانانه‌ای را در راه مبارزه با رژیم جنایتکار اسرائیلی رقم زد.

سخنگوی انصارالله گفت: اطمینان داریم که سرنوشت غزه و مساله فلسطین پیروزی است، حال جان فشانی‌ها در این راه هرچقدر باشد.

شورای عالی سیاسی یمن نیز امروز در بیانیه‌ای شهادت السنوار را به امت اسلامی و عربی به ویژه جنبش حماس تبریک گفته و به خانواده این شهید تسلیت گفت و تاکید کرد: شهادت این رهبر بزرگ و خون پاکش سوختی خواهد بود که صهیونیست‌ها در آتش آن غوطه ور خواهند شد و بر عزم و اراده رزمندگان فلسطینی خواهد افزود.

این شورا در ادامه اعلام کرد: شهید السنوار پرچم جهاد را برافراشت و به شکلی موثر و با ثبات پیشگام ملت مظلوم و صبور فلسطین و رزمندگان جنبش مقاومت فلسطین ایستاد. ما بار دیگر بر موضع ثابت یمن در حمایت از ملت فلسطین و تداوم پشتیبانی از آنها با تمام امکانات‌مان تاکید می‌کنیم.

پکن: فلسطینیان اتحاد خود را حفظ کنند

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت در وضعیت کنونی، تقویت اتحاد برای جریان‌های فلسطینی یک اولویت جدی است و جامعه جهانی باید در راستای توقف تنش‌ها حرکت کند.

به گزارش ایسنا، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به شهادت «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه، گفت در حال حاضر اولویت فلسطینیان حفظ و تقویت اتحاد در میان جریان‌های فلسطینی است.

او در یک نشست خبری گفت: «چین مانند همیشه حامی آشتی داخلی فلسطینیان بوده و باور دارد این گامی مهم برای تحقق راهکار 2 دولتی و حل‌وفصل مسئله فلسطین است که به صلح و ثبات در خاورمیانه منجر خواهد شد.»

مائو نینگ با بیان اینکه تمامی جناح‌های فلسطینی باید اتحاد خود را تقویت کنند، از جامعه بین‌المللی خواست در این مسیر حمایت‌هایی را ارائه کند و تاکید کرد پکن برای همکاری با تمامی طرفین در راستای تحقق این هدف آماده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت اولویت اصلی در حال حاضر اجرای کامل و موثر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و حصول آتش‌بس فوری در غزه است.

این سخنگو همچنین بر حفاظت موثر از غیرنظامیان، تضمین دسترسی فلسطینیان به کمک‌های بشردوستانه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها و تقابل‌ها تاکید کرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای در واکنش به شهادت یحیی السنوار، رهبر حماس در نوار غزه گفت: ما شهادت فرماندهی بزرگ و ممتاز از فرماندهان ملت فلسطین را تسلیت می‌گوییم که زندگی‌اش را در راه مبارزه صرف کرد و در راه خداوند جنگید و هرگز احساس تردید و ضعف نکرد و سلاحش را کنار نگذاشت. شهادت وی نقطه عطف مهمی در تاریخ مبارزه فلسطین است. او فرمانده بزرگ یحیی السنوار است که نامش با بزرگترین نبردی مرتبط است که ملت فلسطین در طول مبارزه طولانی خود وارد آن شده است. این نبرد نبرد طوفان الاقصی است.

طبق گزارش سما، وی افزود: ما امروز با فرمانده و شهید ابو ابراهیم وداع می‌کنیم. شهدا نزد پروردگارشان زنده هستند و در مسیر مبارزه ما به سمت قدس زنده خواهند بود. پرچم‌های ما همواره برافراشته باقی می‌ماند. ملت فلسطین و مقاومت در مسیر مقاومت و وفادار به روح فرمانده بزرگ یحیی السنوار نماد جهاد و مقاومت باقی می‌مانند و به او افتخار خواهند کرد و در راه قدس و تا زمان پیروزی این مبارزه را ادامه خواهند داد.

القسام: راه جهاد ما تا آزادسازی فلسطین و بازپس‌گیری حقوق مشروعمان متوقف نخواهد شد

شاخه نظامی جنبش حماس با اشاره به اینکه یحیی السنوار در شریفترین نبردها در دفاع از مسجد الاقصی به شهادت رسید، تاکید کرد که راه جهاد تا پاکسازی فلسطین و مسجدالاقصی از لوث وجود اشغالگران و راندنشان از سرزمین فلسطین ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس امروز جمعه پس از تایید شهادت یحیی السنوار، رهبر حماس در حملات رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه بیانیه‌ای را منتشر کرد.

القسام در بیانیه خود خطاب به ملت مجاهد فلسطین و امت‌های عربی و اسلامی شهادت رهبر بزرگ شهید یحیی السنوار (ملقب به ابو ابراهیم)، فرمانده جنبش مقاومت اسلامی-حماس را اینگونه اعلام کرد: شهید ابو ابراهیم در شرافتمندانه‌ترین نبردها در دفاع از مسجدالاقصی و ملت ما و حقوق مشروعشان به شهادت رسید، این مایه افتخار است که جنبش ما رهبران خود را پیش از سربازانش می‌دهند و رهبرانش پیشگام کاروان شهدای ملت ما هستند که جان و خون خود را در راه خدا و در راه آزادسازی فلسطین می‌دهند و رهبران آن در میان برادران رزمنده خود به عنوان یک قهرمان در درگیری با متجاوزانی به شهادت می‌رسند که گمان می‌کردند غزه می‌تواند لقمه‌ای آسان برای ارتش بزدلشان باشد.

شاخه نظامی حماس در ادامه بیانیه خود آورد: راه رهبر ما ابو ابراهیم در مسیر جهادی شریفی بود، او بخشی از نسل بنیانگذاران جنبش مقاومت اسلامی-حماس و دستگاه‌های نظامی و امنیتی آن بود که بیش از ۲۰ سال اوج جوانی خود را در زندان‌های رژیم اشغالگر به اسارت گذراند اما در نهایت در چارچوب قرارداد «وفاداری به آزادگان» با سربلندی بیرون آمد و به محض آزادی از زندان راه جهاد را ادامه داد و طعم راحتی را نچشید. او بر فعالیت‌های نظامی جنبش در مناطق سه‌گانه نظارت داشت و نقش مهمی در روند همسوسازی جبهه‌های مقاومت در راه قدس داشت، او سپس ریاست جنبش را در غزه بر عهده گرفت و در دوره رهبری او جهش ویژه‌ای در روند دفاعی، سیاسی و نظامی آن که اوجش طوفان الاقصی بود و نیز در روند روابط ملی و اقدام مقاومتی مشترک ایجاد شد تا اینکه پس از شهادت رهبر بزرگ اسماعیل هینه، او ریاست جنبش را در داخل و خارج بر عهده گرفت.

همچنین القسام در بیانیه خود تاکید کرد: گروه‌های مقاومت و در مرکز آنها حماس زمانی که تصمیم گرفتند وارد این نبرد بزرگ و تعیین‌کننده در تاریخ جهاد ملت فلسطین و مسیر امت‌مان شوند، می‌دانستند که آزادی بهای بسیار سنگینی دارد و تمامی ملت‌ها قبل از اینکه از اشغالگران خود آزاد شوند، آن را پرداختند، آنها برای به پیش راندن صفوف نیروهای جان‌فشان ملت خود آماده بودند، بر همین اساس رهبران و سربازان برای مقابله با دشمن و در مخالفت با به رسمیت شناختن آن و یا سکوت در برابر ظلم آن و سلب حقوق مشروع ملت ما جان خود را دادند، راه جهاد ما تا آزادسازی فلسطین و بیرون راندن آخرین صهیونیست از آن و بازپس‌گیری تمام حقوق مشروع ما هرگز متوقف نخواهد شد و بهترین گواهش این است که ملت ما پس از یک سال از نبرد طوفان الاقصی با وجود هزینه‌های سنگینی که متحمل شد و جنایات وحشیانه نسل کشی رژیم صهیونیستی، نه در هم شکسته و نه تسلیم شده است.

این گروه مقاومتی فلسطین تاکید کرد: این دشمن جنایتکار اگر گمان می‌کند که با ترور رهبران بزرگ مقاومت همانند السنوار، هنیه، نصرالله، العاروری و دیگران می‌تواند شعله مقاومت را خاموش کند و یا آن را به عقب‌نشینی سوق دهد، دچار توهم شده است، مقاومت تا تحقق اهداف مشروع ملت ما ادامه خواهد یافت و گسترش خواهد یافت، شهادت بالاترین آرزوی رهبران ما است و خون آنها چراغی خواهد بود که راه آزادی را روشن می‌کند و آتشی است که متجاوزان را می‌سوازند، رهبران ما پس از خود صدها هزار رزمنده در میان فرزندان امت به جا گذاشتند و امت ما برای مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی تا پاکسازی فلسطین و مسجد الاقصی از لوث وجود آن و راندنش از سرزمینمان به یاری خدا مصمم است و این جهاد پیروزی یا شهادت است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد