عضو حماس: «طرح ژنرال‌های» اسرائیل محکوم به شکست است

کد خبر: 1321653

عضو ارشد حماس با اشاره به طرح موسوم به طرح ژنرال‌های رژیم صهیونیستی، تصریح کرد این طرح در سایه ایستادگی و صبر ملت فلسطین محکوم به شکست است.

عضو حماس: «طرح ژنرال‌های» اسرائیل محکوم به شکست است

«اسامه حمدان»، عضو ارشد حماس امروز (سه‌شنبه) همزمان با تحولات تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نشست خبری برگزار کرد.

حمدان در این نشست اعلام کرد: حمله نظامی جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در استان شمال غزه برای یازدهمین روز متوالی ادامه دارد و صدها خودروی نظامی و هزاران سرباز برای جدایی شمال غزه از شهر غزه و محاصره آن هجوم آورده‌اند و تاکنون بیش از ۳۴۲ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود، آنچه در شمال غزه و به طور مشخص در جبالیا و اردوگاه آن رخ می‌دهد، نسل‌کشی تمام‌عیار است. ارتش اشغالگر قتل‌عام‌هایی علیه غیرنظامیان مرتکب شده، خانه‌ها را بر سر آنها تخریب می‌کند و زیرساخت‌های مدنی، خیابان‌ها، محله‌های مسکونی، نانوایی‌ها، بیمارستان‌ها و چاه‌های آب را هدف قرار می‌دهد.

حمدان گفت دهها شهید همچنان زیر آوارها و در خیابان‌ها و اردوگاه‌های جبالیا هستند و کادر نجات نمی‌تواند آنها را بیرون بکشد یا به افراد زخمی و تحت محاصره در محل حمله دسترسی پیدا کند. ساکنان وضعیت انسانی فاجعه‌باری دارند و از انتقال ملزومات زندگی به شمال غزه ممانعت شده است.

به نقل از خبرگزاری شهاب، این عضو حماس گفت، تجاوز در شمال غزه در حالی رخ می‌دهد که گزارش‌هایی از شروع اجرای مرحله جدید نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به نام طرح ژنرال‌ها برای جدایی شمال غزه و کوچاندن ساکنان آن وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه طرح ژنرال‌های رژیم صهیونیستی در شمال غزه در برابر ایستادگی مردم فلسطین شکست خواهد خورد، افزود، طرح به اصطلاح ژنرال‌ها اوج یک سال نسل‌کشی وحشیانه است که در آن ارتش اشغالگر از همه ابزارهای قتل و تروریسم استفاده کرد. کشتارهایی که انجام می شود جنگ نیست، بلکه جنایات تمام عیار، تجاوز آشکار به مردم فلسطین و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

حمدان گفت، آنچه خبرگزاری آسوشیتدپرس در مورد جزئیات این طرح فاش کرده، نشان می‌دهد که طرح ژنرال‌ها روی محاصره شمال نوار غزه، قطع کمک‌های انسانی از صدها هزار فلسطینی ساکن این منطقه، منع آنها از دسترسی به آب و غذا، مرده قلمداد کردن افراد داخل آن متمرکز است و این بدین معناست که پس از اعلام منطقه به عنوان منطقه نظامی، رژیم صهیونیستی می‌تواند ساکنان شمال غزه را هدف قرار داده و بکشد.

عضو حماس تصریح کرد جامعه‌ جهانی چشمان خود را به روی جنایت کوچ اجباری هزاران فلسطینی می‌بندد که این نقض بی‌سابقه ارزش‌های انسانی و اصول سازمان‌های بین‌المللی است. جامعه جهانی باید قطعنامه‌هایی در حفاظت از غیرنظامیان بی‌گناه و توقف جنگ نسل‌کشی علیه آنها اعمال کند.

وی از علمای امت اسلام خواست برای احیای نقش امت در مواجهه با تجاوزات رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا از این رژیم تلاش جدی داشته باشند.

اسامه حمدان دولت آمریکا را مسئول کامل قتل‌عام‌ها، جنایات و جنگ نسل‌کشی دانست که هر روز علیه مردم غزه رخ می‌دهد. او تأکید کرد مواضع آمریکا که هر روز خواهان توقف جنگ نسل‌کشی است اما در عمل هیچ گونه فشاری به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه فاشیستی آن نمی‌آورد، به یکی از ادوات این جنگ وحشیانه علیه ملت فلسطین تبدیل شده است.

وی از کشورهای عربی و اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی خواست مسوولیت سیاسی، اخلاقی و انسانی خود را برعهده گرفته و برای توقف کشتار مستمر در غزه فعالیت موثری داشته باشند، به حمایت از مردم فلسطین بپردازند و ایستادگی ملت فلسطین و مقاومت آن را در مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی که نه تنها ملت فلسطین بلکه تمامی کشورهای منطقه را فراگرفته، تقویت کنند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد