افشاگری گاردین از حضور آمریکایی‌ها در پایگاه اسرای صهیونیستی

کد خبر: 1321434

منابع آگاه می‌گویند مقامات بزرگ‌ترین آژانس بشردوستانه دولت آمریکا به‌صورت روزانه در زندان مخوف «سدی تیمان» حضور دارند.

افشاگری گاردین از حضور آمریکایی‌ها در پایگاه اسرای صهیونیستی

رسانه انگلیسی در مقاله‌ای با استناد به اسنادی که به دست آورده، گزارش داد مقامات آمریکایی به‌صورت منظم در پایگاه نظامی بدنام «سدی تیمان» حضور می‌یابند، همان پایگاهی که اسرای صهیونیستی در آن محبوس هستند و تحت شکنجه قرار دارند.

به گزارش روزنامه گاردین، مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (یو. اس. اِید) به‌صورت روزانه جلساتی را در پایگاه نظامی «سدی تیمان» در اراضی اشغالی برگزار می‌کنند، پایگاهی که اسرای فلسطینی در آن نگهداری می‌شوند و گزارش‌های متعددی از نقض حقوق بشر در آن به گوش رسیده است.

به گفته سه مقام آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، مرکز امداد بشردوستانه رژیم صهیونیستی در تاریخ ۲۹ ژوئیه در پایگاه سدی تیمان آغاز به کار کرد و نمایندگان ایالات متحده در این پایگاه حضور منظم دارند. آژانس آمریکایی یو. اس. اید وظیفه تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه ضروری به غزه را برعهده دارد.

از آغاز جنگ غزه، رژیم صهیونیستی از پایگاه نظامی سدی تیمان برای نگهداری موقت بازداشت‌شدگان غزه استفاده می‌کند و گروه‌های حقوق بشر و فلسطینیانی که از این بازداشتگاه آزاد شده‌اند، می‌گویند هزاران فلسطینی در این مرکز نگهداری هدف آزار و شکنجه شدید قرار گرفته‌اند.

به گزارش گاردین، رژیم صهیونیستی در ماه ژوئیه سازوکارهای مختلفی را که عملیات کمک‌رسانی در غزه را بررسی می‌کنند، در یک نهاد ادغام کرد، نهادی که «هیئت هماهنگی مشترک» نام دارد و در پایگاه نظامی سدی تیمان مستقر است. هیئت هماهنگی مشترک امور تدارکاتی را با ایالات متحده، سازمان ملل و چند نهاد غیردولتی بین‌المللی هماهنگ می‌کند.

رسانه انگلیسی گزارش داد در یکی از اسناد داخلی یو. اس. اید که به دست گاردین رسیده، از پایگاه سدی تیمان به‌عنوان مرکز فعلی هیئت هماهنگی مشترک اشاره شده و اطلاعاتی درباره شکنجه زندانیان در این پایگاه ذکر شده است. با این حال، گاردین مدعی شد که با توجه به ابعاد گسترده این پایگاه نظامی، نمی‌تواند آگاهی آمریکایی‌ها از شکنجه‌های جاری در آن را تایید کند.

منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، به گاردین گفتند ۲ مقام آمریکایی به‌صورت روزانه برای شرکت در نشست‌های هیئت هماهنگی مشترک به این پایگاه نظامی در اراضی اشغالی می‌روند، نشست‌هایی که مقامات صهیونیست و نمایندگان سازمان ملل متحد نیز در آن حضور دارند.

یکی از مقامات آمریکایی به گاردین گفت: «شب‌ها نمی‌توانم بخوابم، چون می‌دانم در آنجا (زندان سدی تیمان) چه اتفاقی در حال وقوع است. اینکه یک نفر را وادار به کار کردن در آنجا کنند، این خود یک نوع دیگری از شکنجه روانی است.»

گروه‌های حقوق بشری، افشاگران و زندانیان آزادشده از سدی تیمان از خشونت شدید سربازان صهیونیست در این مرکز سخن گفته‌اند، از جمله تجاوز، ضرب و شتم، شکنجه با برق و تغذیه اجباری. یک پزشک صهیونیست که در این اردوگاه کار کرده، می‌گوید معمولاً به دلیل دستبندزدن‌های طولانی‌مدت، دست‌وپای زندانیان قطع می‌شود.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در ماه مه گزارش داد که ۴۰۰۰ فلسطینی از ۷ اکتبر در این زندان اسیر بوده‌اند و دست‌کم ۳۵ فلسطینی در این زندان یا در بیمارستان‌های اطراف، جان خود را از دست داده‌اند. یک وکیل که از زندان سدی تیمان بازدید کرده، به گاردین گفت: «وضعیت در آنجا از هرآنچه درباره ابوغریب و گوانتانامو شنیده‌ایم، بدتر است.»

این گزارش در حالی منتشر شده که پیش‌تر ۱۰ سرباز صهیونیست در پی انتقال یک زندانی فلسطینی به دلیل تجاوز جنسی به وی، بازداشت شدند. بازداشت این سربازها حملات خشونت‌آمیز صهیونیست‌های افراطی به ۲ پایگاه نظامی رژیم اشغالگر را به دنبال داشت، حملاتی که در حمایت از این سربازها انجام شد! «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در آن زمان اتهامات مربوط به آزار جنسی را «وحشتناک» توصیف کرد و گفت افراد دخیل در این پرونده «باید به پاسخگویی کشیده شوند.»

مقاماتی که با گاردین صحبت کردند، گفتند ارتش رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته در امر هماهنگی با سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه سنگ‌اندازی کرده انتقال هیئت هماهنگی مشترک به پایگاه بدنام سدی تیمان، گامی دیگر در راستای تضعیف مضاعف ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است. یکی از این مقامات به گاردین گفت که گویی صهیونیست‌ها نهادهای حقوق بشری را «دست انداخته‌اند!»/ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد