ادعای ضد ایرانی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

کد خبر: 1320065

مایک جانسون رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با تکرار ادعاهای ضد ایرانی، در سالگرد عملیات طوفان الاقصی گفت: دولت بایدن و هریس بدون ابهام در کنار اسرائیل و در برابر ایران بایستد .

ادعای ضد ایرانی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

مایک جانسون رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با تکرار ادعاهای ضد ایرانی، در سالگرد عملیات طوفان الاقصی گفت:  دولت بایدن و هریس بدون ابهام در کنار اسرائیل و در برابر ایران بایستد .

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در سالروز یکسالگی جنگ غزه و عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ از سوی گروههای مقاومت فلسطینی به رهبری حماس بدون اشاره به دهه ها جنایات رژیم اسرائیل و شهادت بیش از ۴۲ هزار فلسطینی طی یکسال گذشته با تکرار ادعاها گفت: «۳۶۵ روز از زمانی که جهان با وحشت شاهد حمله بی رحمانه تروریست های حماس به اسرائیلی های بی گناه بود می گذرد. این بدترین حمله به یهودیان از زمان هولوکاست است. نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ نفر به طرز وحشیانه ای کشته شدند، ۲۵۱ نفر ربوده شدند و تعداد بی شماری مورد ضرب و شتم و تجاوز جنسی قرار گرفتند.»

این سیاستمدار بلند پایه جمهوری خواه آمریکا اضافه کرد: «امروز، در حالی که حماس به گروگان گیری در غزه، از جمله چهار آمریکایی، ادامه می دهد، ما به یاد خانواده هایی هستیم که برای بازگرداندن عزیزان خود به خانه می جنگند. این خانواده های شجاع به همه ما انگیزه می دهند که در کنار اسرائیل در مبارزه با تروریسم بایستیم و برای بازگشت سریع همه کسانی که در اسارت حماس هستند تلاش کنیم.»

رئیس مجلی نمایندگان آمریکا درباره دلیل کمک های واشنگتن به اسرائیل مدعی شد: ترور و یهودستیزی که شاهد آن بوده ایم، عزم کامل رهبران آمریکا را می طلبد، به همین دلیل است که کنگره در بهار، قانونی را برای ارائه کمک های نظامی و حمایت لازم به اسرائیل تصویب کرد.

این مقام آمریکایی با نادیده گرفتن حمایت های کشورش در دفاع از تروریست ها در سراسر جهان ، در اظهاراتی ضد جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از گروههای مقاومت در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) مدعی شد: «امروز، در این برهه حساس، پس از دومین حمله مستقیم ایران و ترور مداوم از سوی حزب‌الله، آمریکایی‌ها باید اصرار کنند که دولت بایدن و هریس بدون ابهام در کنار اسرائیل و در برابر حکومت تروریستی در ایران بایستد و ما همچنان برای صلح و امنیت در اسرائیل دعا می‌کنیم.»

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات غافلگیرکننده منحصربه‌فردی را با حمله به پایگاه های نظامی و شهرک‌های اسرائیلی در نزدیکی نوار غزه آغاز کرد و ضمن تصرف این پایگاه‌ ها، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم اسرائیل به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود و نوار غزه را تصرف کنند، حملات هوایی شدید خود به بخش های مختلف این منطقه را آغاز کردند.

رژیم اشغالگر قدس که از ناکام ماندن در دستیابی به اهداف خود از طریق حملات هوایی خشمگین بود، ناگزیر در شامگاه ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، به عنوان بخشی از جنگ علیه مقاومت فلسطین، مرتکب جنایتی دیگر شده و تهاجم گسترده‌ زمینی به داخل نوار غزه را با دو هدف اعلام شده نابود کردن جنبش حماس و سرنگونی حکومت آن در نوار غزه و بازگرداندن اسرای خود از این منطقه آغاز کرد؛ همزمان با یورش زمینی، حملات هوایی و توپخانه‌ای را نیز تا به امروز ادامه دادند.

با این حال، نخستین سالروز عملیات «طوفان الاقصی» درحالی فرارسیده است که طی یک سال اخیر تمامی رشته‌های رژیم اسرائیل در طول چند دهه پنبه شد و این رژیم نه تنها نتوانست به اهداف ادعایی دست یابد، بلکه با جنایت های متعدد، چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد و در مقابل، محور مقاومت دستاوردهای مهمی در منطقه کسب کرد که مهمترین آن، بازگشت مسئله فلسطین به کانون توجهات جهانی است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد