بازتاب بیانات رهبری در رسانه‌های خارجی

کد خبر: 1319373

رسانه‌های انگلیسی‌زبان، حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه این هفته تهران را مورد توجه قرار داده و اظهارات معظم له را در راس اخبار خود قرار دادند.

بازتاب بیانات رهبری در رسانه‌های خارجی

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: آیت الله خامنه ای بر کوتاه نیامدن ایران و متحدانش در مقابل اسرائیل تاکید کرد.

این رسانه غربی همچنین مشروع بودن پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی را در بازتاب دادن بیانات رهبری انقلاب، برجسته کرد.

شبکه تلویزیونی «سی ان ان» آمریکا نیز با اشاره به این موضوع که این اولین بار بعد از پنج سال است که (حضرت) آیت الله خامنه ای در نمازجمعه حضور می یابد، نوشت: رهبری ایران به اسرائیل هشدار داد.

سی ان ان نوشت: آیت الله خامنه ای بر این موضوع تاکید کرد که در صورت لزوم، ایران دوباره به اسرائیل حمله خواهد کرد.

تاکید بر اتحاد مسلمانان نیز از دیگر بخش هایی از بیانات رهبر انقلاب بود که در گزارش سی ان ان بازتاب یافت.

روزنامه اقتصادی «اکونومیک تایمز» نیز آن بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را انعکاس داد که فرمودند:"پاسخ موشکی، کمترین تنبیه برای جنایات رژیم صهیونیستی است."

"تعلل نکردن و شتابزده عمل نکردن در قبال پاسخ به رژیم اشغالگر و همچنین تاکید بر اتحاد مسلمانان" از دیگر بخش های بیانات معظم له بود که مورد توجه این رسانه انگلیسی زبان قرار گرفت.

شبکه تلویزیونی «فرانس۲۴» نیز قرار داشتن سلاح در کنار رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه را مورد توجه قرار داد و نوشت: جهان منتظر بیانات رهبری ایران بود تا راهبرد جمهوری اسلامی بعد از اتفاقات اخیر را بفهمد.

این رسانه غربی، بیانات رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه این هفته را تعیین کننده راهبرد آینده جمهوری اسلامی در قبال تحولات منطقه ارزیابی کرد.

شبکه تلویزیونی «ای بی پی» هند نیز نوشت: تنش های خاورمیانه در حالی ادامه دارد که رهبری ایران از مسلمانان خواست تا کمربند استقلال طلبی را ببندند.

نشریه «ایندیا تودی» نیز نوشت: آیت الله خامنه ای به مسلمانان، قول پیروزی داد.

این رسانه هندی، هشدار رهبر معظم انقلاب درباره پرهیز رژیم صهیونیستی از درگیری با ایران را مورد توجه قرار داد و نوشت: آیت الله خامنه ای به اسرائیل درباره هرگونه اقدام تحریک آمیز هشدار داد.

«ان دی تی وی» نیز دیگر رسانه انگلیسی زبان هند بود که بیانات رهبری انقلاب را در راس اخبار خود قرار داد.

این رسانه هندی به نقل از رهبر انقلاب نوشت: اسرائیل برای همیشه نخواهد ماند.

«ان دی تی وی» به تهدیدات رژیم صهیونیستی برای ترور رهبر انقلاب اشاره کرد و حضور وی در نماز جمعه تهران را نمایش قدرت در مقابل این تهدیدات عنوان کرد.

نسخه انگلیسی روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز بخشی از بیانات رهبر انقلاب را در راس اخبار خود قرار دارد.

این رسانه صهیونیستی به نقل از رهبر انقلاب نوشت: اسرائیل نمی تواند به حزب الله و حماس، آسیب جدی وارد کند و عمرش طولانی نخواهد بود.

«ترکیه امروز» یک رسانه ترکیه ای نیز بیانات رهبر انقلاب را در راس اخبار خود قرار داد و نوشت: پیام رهبری ایران، پیروزی مسلمانان بر امپریالیسم بود.

روزنامه اقتصادی «مانی کنترول» هند نیز به نقل از رهبر انقلاب نوشت: مسلمانان باید بر دشمن مشترک پیروز شوند.

بازتاب خطبه‌های مقام معظم رهبری در رسانه‌های روسی

سخنان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران ایراد شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های اصلی روسیه داشت.

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: آیت الله (سید) علی خامنه ای، رهبری جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در نماز جمعه تهران با تاکید بر این که نیروهای سپاه پاسداران در این عملیات بی نظیر و پر قدرت عمل کردند، خاطرنشان کرد که هر ملتی حق دارد از کشور و سرزمین خود در برابر متجاوز دفاع کند، بنابراین عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل «کاملا قانونی» بود.

این خبرگزاری افزود: آیت الله خامنه ای بار دیگر از همه کشورهای مسلمان خواست تا علیه اسرائیل متحد شوند.

خبرگزاری نووستی نیز در همین ارتباط نوشت: رهبری جمهوری اسلامی ایران در بیانات امروز خود در نماز جمعه تهران اعلام کرد که مردم فلسطین حق دارند از سرزمین خود دفاع کنند، بنابراین کمک به آنها قانونی است، اقدامات نیروهای مسلح ایران در عملیات موشکی اخیر به خاک اسرائیل نیز قانونی بود.

، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

در بیانیه سپاه آمده است: امت بزرگ اسلامی ملت شریف و شهید پرور ایران لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتن داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت های رژیم با حمایت آمریکا در قتل عام لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیر کل سرافراز حزب الله، سید حسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان، سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوافضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین های اشغالی مورد هدف قرارداد که جزئیات آن متعاقبا به استحضار خواهد رسید.

این بیانیه خاطر نشان کرد که این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است. سپاه همچنین هشدار داد: اخطار داده می شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

بازتاب بیانات رهبری در رسانه‌های فرانسوی‌زبان

رسانه‌های فرانسوی‌زبان، بیانات مقام معظم رهبری را به طور گسترده در راس اخبار خود قرار دادند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، تارنمای روزنامه پرشمارگان فیگارو فرانسه با اختصاص خبری که لحظه به لحظه سخنرانی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب ایران را بازتاب می‌دهد، نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای، حمله ایران به اسرائیل را «کاملاً مشروع» دانست.

روزنامه‌های لیبراسیون و پاریزین فرانسه نیز به فرازهایی از سخنرانی معظم‌له در آیین نماز جمعه امروز اشاره داشتند و بخش «مشروع بودن حمله موشکی ایران به اسرائیل» را مورد توجه قرار دادند.

در همین پیوند لیبراسیون به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت که این «کمترین پاسخ» بود.

اقامه نماز جمعه این هفته تهران امروز (۱۳ مهرماه) به امامت حضرت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

درپی شهادت مظلومانه پرچمدار مقاومت، آزادی قدس و فلسطین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله و در آستانه اولین سالگرد حماسه طوفان‌الاقصی توسط رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین، نماز جمعه این هفته تهران به امامت مقام معظم رهبری برگزار شد./ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد