امیر قطر: اسرائیل از یک سال قبل مشغول نسل‌کشی در غزه است

کد خبر: 1319082

امیر قطر در اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با هشدار درباره عواقب عدم محاکمه جنایتکاران صهیونیست تاکید کرد که اسرائیل از یک سال قبل تاکنون به نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد و ناتوانی بین‌المللی، فضایی را برای گسترش تجاوزات این رژیم به وجود آورده است.

امیر قطر: اسرائیل از یک سال قبل مشغول نسل‌کشی در غزه است

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر طی سخنانی درباره تحولات اخیر در منطقه در پی گسترش تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد: ما مجدداً بر اهمیت تلاش برای کاهش تنش‌ها و احترام به حاکمیت کشورها و وحدت اراضی آنها تاکید می‌کنیم.

امیر قطر در اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا گفت: آنچه که اسرائیل در نوار غزه از یک سال گذشته تاکنون انجام می‌دهد، نسل کشی است و قطر پیش از این بارها درباره عواقب عدم محاکمه اسرائیل به خاطر جنایت‌های ضد بشری آن هشدار داده است.

وی افزود: جهان همچنان شاهد تشدید خطرناک جنگی است که توسط مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه به راه افتاده است.

امیر قطر در ادامه با تاکید بر اینکه کشورش به حمایت از ملت فلسطین در رسیدن به حقوق مشروع آنها ادامه خواهد داد، تاکید کرد که بدون رسیدن به صلح عادلانه با تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 هیچ امنیتی وجود نخواهد داشت.

تمیم بن حمد آل ثانی با تاکید بر محکومیت تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، خواستار انجام اقدامی جدی برای توقف تجاوزات ضد این کشور شد.

وی اظهار داشت: ما بر اهمیت تلاش برای مهار درگیری‌ها، کاهش تنش‌ها و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها تاکید داریم.

امیر قطر خاطرنشان کرد که اسرائیل از ناتوانی و انفعال بین‌المللی برای گسترش شهرک سازی‌های خود در کرانه باختری استفاده می‌کند و این وضعیت (ناتوانی بین‌المللی) را فرصتی برای اجرای نقشه‌های خود در لبنان می‌بیند.

اجلاس سران مجمع گفتگوی همکاری آسیا امروز پنجشنبه با حضور روسای جمهور اعضای این مجمع در قطر آغاز شد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیا با 33 عضو، فراگیرترین تشکل آسیایی است که در سال 2002 با هدف توسعه همکاری های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تاسیس شده است. این سازمان دارای دو بخش گفتگو و همکاری می باشد.

بخش گفتگو عمدتا شامل برگزاری اجلاس سالیانه وزرای امور خارجه کشورهای عضو بوده و هدف از آن ارتقاء تعامل و مشارکت وزراء و مقامات رسمی کشورهای عضو است.

در بخش همکاری، 20 زمینه همکاری در عرصه های اقتصادی، مالی، گردشگری، فنی، فرهنگی و …. مورد تصویب قرار گرفته است و در هر بخش یکی از اعضاء به عنوان مسئول تعیین شده است. جمهوری اسلامی ایران مسئولیت بخش همکاری فرهنگی را عهده دار است.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان هم امروز در اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا به سخنرانی پرداخته و در ابتدای صحبت‌های خود به جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم منطقه اشاره کرده و گفت: ناقضان حقوق بشر و کسانی که مرتکب جنایات می‌شوند؛ بدانند مقاومت شجره‌ای ثابت در منطقه است که امکان ندارد از بین برود؛ ما از گروه‌های مقاومت برای آزادی فلسطین حمایت کرده و این را مسئولیتی برای خود و دفاع از فلسطین می‌دانیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد