موضع وزیر خارجه عربستان درباره تحولات منطقه

کد خبر: 1319011

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان، گفت: خشونت در منطقه باید متوقف شود زیرا تنش خارج از کنترل به جنگ فراگیر منجر می‌شود.

موضع وزیر خارجه عربستان درباره تحولات منطقه

بن فرحان در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال تایمز نوشت: محمد بن سلمان تاکید کرده که اولویت عربستان، تشکیل کشور فلسطین است.

وی اضافه کرد: اکنون زمان آغاز اقدام قاطع در زمینه اجرای طرح دو کشوری فرا رسیده و عربستان سعودی همواره بر تلاش برای حل و فصل درگیری پایبند بوده است.

بن فرحان ادامه داد: عربستان بارها جنایت‌های (رژیم) اسرائیل و نقض قوانین بین المللی را محکوم کرده است و ریاض تا زمان تشکیل کشور مستقل فلسطین با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: صلح واقعی فقط با به رسمیت شناخته شدن حقوق قانونی ملت فلسطین توسط اسرائیل برقرار می‌شود و عربستان بدون خستگی برای تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی تلاش می‌کند.

وزیر خارجه عربستان افزود: صدای اعتدال باید بر تلاش برای درگیری و تنش غالب شود و لجاجت اسرائیل فقط تنش و بی اعتمادی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، فیصل بن فرحان ششم مهرماه در نشست وزیران خارجه کشورهای جهان درباره فلسطین در نیویورک، از تشکیل ائتلافی به منظور پیگیری راه حل دو کشوری در سرزمین فلسطین خبر داده بود.

وی گفت: امروز به نمایندگی از کشورهای عربی و اسلامی و شرکای اروپایی، تشکیل ائتلاف بین المللی برای پیگیری راه حل دو کشوری را اعلام می‌کنیم.

بن فرحان اضافه کرد: از همه کشورها دعوت می‌کنیم که به این ائتلاف بپیوندند و تاکید می‌کنیم که همه تلاش خود را برای دستیابی به صلحی فراگیر و عادلانه بکار می‌بندیم.

وی افزود: جنگ غزه به یک فاجعه انسانی بزرگ منجر شده و این جدای از جنایت‌های بزرگی است که اشغالگران اسرائیلی در کرانه باختری مرتکب می‌شوند که در کنار هتک حرمت مسجدالاقصی به خشونت بیشتر دامن می‌زند.

بن فرحان گفت: در این روزها شاهد اقدام خطرناک دیگری هستیم که در قبال کشور لبنان در جریان است و می‌تواند منطقه را به سمت یک جنگ بزرگ سوق دهد که منطقه و جهان را تهدید کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد