فرانسه: خواهان آتش بس در لبنان هستیم/رایزنی رییس پنتاگون با وزیر خارجه انگلیس

کد خبر: 1318402

وزیر خارجه فرانسه مدعی شد که این کشور خواهان برقراری آتش بس در لبنان است.

فرانسه: خواهان آتش بس در لبنان هستیم/رایزنی رییس پنتاگون با وزیر خارجه انگلیس

به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه فرانسه مدعی حمایت از آتش بس در لبنان شد.

«ژان نویل بارو» وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه گفت: از اسرائیل می‌خواهم از هرگونه تهاجم زمینی به لبنان خودداری و آتش بس را برقرار کند.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که پیشنهاد قبلی پاریس درباره آتش بس در لبنان همچنان روی میز است.

نویل بارو همچنین به سیاستمداران لبنانی توصیه کرد که تلاش کنند تا هر چه زودتر رئیس جمهور این کشور را انتخاب کنند.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که فرانسه از همه طرف‌ها می‌خواهد که پیشنهاد آتش بس را بپذیرند.

به گفته نویل بارو، پیشنهاد آتش بس تنها پیشنهادی است که توقف درگیری و پس از آن توقف دائم تجاوز را تضمین می‌کند.

وزیر خارجه فرانسه مدعی شد که پاریس حمایت خود را از ارتش لبنان تقویت خواهد کرد.

محورهای رایزنی رییس پنتاگون با وزیر خارجه انگلیس

وزیر دفاع آمریکا امروز با اعلام رایزنی با همتای انگلیسی خود گفت: متعهد هستیم که از پرسنل و تأسیسات مان در منطقه محافظت کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز دوشنبه از رایزنی با همتای انگلیسی خود در خصوص تحولات منطقه خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا در این خصوص گفت: با همتای بریتانیایی خود در مورد ادامه هماهنگی نزدیک در مورد وضعیت خاورمیانه (غرب آسیا) گفتگو کردم.

لوید آستین، افزود: ما متعهد هستیم که از گسترش درگیری‌ها توسط عوامل مخرب جلوگیری کنیم و از پرسنل و تأسیسات خود در منطقه محافظت کنیم.

گفتنی است که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا پیشتر با تکذیب اطلاع پنتاگون از عملیات منجر به ترور شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به دست رژیم صهیونیستی، مدعی شده بود که واشنگتن هنگامی از این حمله مطلع شد که عملیات آغاز شده بود!

لندن: تمرکز ما در لبنان اکنون بر آتش‌بس است

لندن می‌گوید که همه طرف‌ها در لبنان باید به دنبال کاهش تنش و آتش‌بس باشند و اعلام کرد که مجوزهای صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی تحت «بازبینی دائمی» است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی کر استارمر، نخست وزیر کار انگلیس گفت که حمایت بریتانیا از اسرائیل «تزلزل‌ناپذیر» است، اما تنها یک آتش‌بس می‌تواند ثبات و امنیت را به منطقه بازگرداند.

براساس گزارش گاردین، او گفت: واضح است که ما قبلاً هم در کنار اسرائیل بوده‌ایم. اما تمرکز ما اکنون بر آتش‌بس است و از همه طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن‌داری نشان دهند، از لبه پرتگاه عقب‌نشینی کرده و از تشدید تنش‌ها اجتناب کنند. آتش بس فضای لازم برای یافتن راه حل سیاسی لازم برای تامین صلح در منطقه را فراهم می کند.»

سخنگو در مورد مجوزهای صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی گفت: «معیارهای صادرات تسلیحات به طور خاص در قوانین کمی متمایز است، اما تحت بازنگری دائمی است و بریتانیا به طور مستمر موظف است موضع خود را در این مورد بررسی کند، و بدیهی است که ما به این کار ادامه خواهیم داد. اگر چیزی در این مورد تغییر کند، اعلام خواهد شد.

 دولت بریتانیا با تکرار درخواست از اتباع بریتانیایی برای خروج از لبنان، اعلام کرد که «هر کاری از دستمان بر می‌آید» برای تأمین صندلی‌ حتی در پروازهای تجاری انجام می‌دهد.

سخنگوی رسمی نخست‌وزیر گفت: «نخست‌وزیر بسیار بسیار صریح بوده است که اتباع بریتانیا باید همین الان لبنان را ترک کنند، به‌ویژه در حالی که پروازهای تجاری هنوز در دسترس هستند. ما هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا با خطوط هوایی تجاری کار کنیم تا ظرفیت را به حداکثر برسانیم، زیرا می‌خواهیم مردم آنجا را ترک کنند، و من می‌دانم که پروازهای اضافی به خاورمیانه در آخر هفته برای خروج از لبنان داشتیم، پرواز دیگری برای سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده است و صندلی‌ها را برای اتباع بریتانیایی تضمین کرده‌ایم. 

این سخنگو افزود: آنچه در حال حاضر روی آن متمرکز شده‌ایم، تامین فضاهای اضافی در پروازهای تجاری برای کسانی است که می‌خواهند خارج شوند و مجدداً درخواست خود را برای رزرو اولین پروازهای موجود تکرار می کنیم. ما همچنین در حال کار برای اعزام یک تیم استقرار سریع برای تقویت تلاش‌های سفارتمان در حمایت از اتباع بریتانیایی هستیم که می‌خواهند آنجا را ترک کنند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در پاسخ به این سوال که چرا تخلیه آغاز نشده است، گفت: "ما به وضوح گفته‌ایم در حالی که پروازهای تجاری موجود است، اتباع بریتانیا می توانند و در واقع باید، لبنان را ترک کنند."

این سخنگوی همچنین به استقرار ۷۰۰ نیرو در کنار نیروهای مرزی و مقام‌های وزارت خارجه در قبرس برای ادامه کار بر روی «همه گزینه‌های احتمالی و برنامه ریزی برای طیف وسیعی از سناریوها در منطقه» اشاره کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد