بایدن: باید مانع وقوع جنگ شویم

کد خبر: 1318222

رئیس‌جمهور آمریکا با وجود تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان، خواستار جلوگیری از وقوع جنگ فراگیر در غرب آسیا شد.

بایدن: باید مانع وقوع جنگ شویم

«جو بایدن» رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا، شامگاه یکشنبه و در گفت‌وگو با خبرنگاران بدون تعیین بازه زمانی مشخص، از برنامه خود برای تماس با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: «باید از وقوع جنگ فراگیر در غرب آسیا جلوگیری شود.»

او افزود: «باید مانع وقوع جنگ شویم»

طبق گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، اظهارات بایدن درحالی است که حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه لبنان در روز یکشنبه، شهدای بسیاری برجا گذاشته است.

از طرفی، رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه در حمله‌ای مرگبار به ضاحیه جنوبی بیروت از بمب‌هایی قوی استفاده کرد که احتمال می‌رود به‌عنوان بخشی از یک برنامه کمک نظامی بزرگ‌تر به صهیونیست‌ها که برای چندین دهه اجرا شده است، از ایالات متحده آمده بود.

در جریان این حمله به بیروت «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان و جمعی از همراهان او و افراد غیرنظامی به شهادت رسیدند.

شبکه ای‌بی‌سی نیوز با اشاره به اینکه بمب مورد استفاده در این حمله احتمالا از سوی واشنگتن تامین شده بود، گزارش داد: «ایالات متحده قبلاً از این بمب‌های عظیم ۲۰۰۰ پوندی، اغلب در کشورهایی مانند افغانستان به‌عنوان راهی برای تخریب تونل‌های دشمن و مراکز فرماندهی زیرزمینی استفاده کرده است.»

استفاده از بمب‌های سنگر شکن در مناطق شهری به‌طور چشمگیری خطر تلفات غیرنظامیان را افزایش می‌دهد، زیرا می‌تواند تمام یک محله را به دهانه‌ای آتشفشانی تبدیل کند.

از سویی دیگر، بایدن در حالی مدعی تلاش‌های خود برای جلوگیری از وقوع جنگ گسترده در غرب آسیا است که به گزارش رسانه انگلیسی «میدل‌ایست‌آی» که به نقل از سه مقام آمریکایی انگاشته شده، این کشور در مواجه با سرکشی رژیم صهیونیستی از اهرم فشار خود استفاده نکرده است.

به گزارش میدل‌ایست‌آی، حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی موجب حیرت سه مقام آمریکایی شد که با رسانه انگلیسی گفت‌وگو کردند.

آن‌ها در این گفت‌وگو اظهار کردند که ممکن است رژیم صهیونیستی با این حمله پای ایالات متحده را به جنگ منطقه‌ای در غرب آسیا باز کرده باشد.

در این گزارش آمده است: «به مدت چندین ماه، دولت بایدن می‌گفت بر دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه متمرکز شده است، با این امید که از گسترش تنش‌های منطقه‌ای جلوگیری کند. اکنون دیپلمات‌های آمریکایی می‌گویند کشتن نصرالله تمامی توجهات را به لبنان و محور مقاومت معطوف کرده است.»

به گزارش میدل‌ایست آی، واشنگتن در دیپلماسی برای دستیابی به آتش‌بس در غزه ناکام مانده و اکنون شاهد این است که شرایط از کنترلش خارج شده است.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده که شاهد شکست طرح خود برای عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بود، تلاش کرد جنگ را در غزه محدود کند، اما منتقدان کاخ سفید می‌گویند واشنگتن مکرراً در پوشاندن جامعه عمل به اظهارات و ادعاهای خود شکست خورده است، زیرا آمریکا در مواجهه با سرکشی رژیم صهیونیستی و اصرار بر ارتکاب جنایت علیه بشریت در غزه، باید حمایت تسلیحاتی خود از این رژیم را قطع می‌کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چندین ماه با تاکید آمریکا مبنی بر اینکه تنها راه پایان دادن به تنش‌های منطقه و حملات جنبش‌های مقاومت به مواضع این رژیم، برقراری آتش‌بس در غزه است، مخالفت کرد.

شهادت نصرالله یعنی مرگ طرح‌های دیپلماتیک آمریکا برای لبنان

از سوی دیگر، سید حسن نصرالله در حالی به‌شهادت رسید که بایدن روزهای پایانی خود به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را سپری می‌کند. او دوره ریاست‌جمهوری خود را با وعده کاهش تنش‌ها با ایران و احیای برجام آغاز کرده بود.

به گزارش میدل‌ایست آی، دولت آمریکا به‌دنبال احیای رابطه با ایران بود و دیپلمات‌های آمریکایی می‌گویند زمانی که بایدن تصمیم به ورود به درگیری با جنبش‌های مقاومت گرفت، این کار را با اجبار و اکراه انجام داد.

بر اساس این گزارش، شهادت سید حسن نصرالله یعنی مرگ طرح‌های دیپلماتیک دولت آمریکا برای لبنان.

بر اساس این گزارش، «به آستانه جنگی تمام‌عیار میان لبنان و رژیم صهیونیستی نزدیک شده‌ایم و صهیونیست‌ها با ترور سید مقاومت، راه‌های دیپلماتیک برای محدود کردن تنش‌ها را از بین بردند»./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد