خبر رسانه صهیونیستی از آتش‌بس با لبنان تا چند ساعت دیگر

کد خبر: 1317482

یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد که تا چند ساعت آینده آتش‌بس بین لبنان و رژیم صهیونیستی اعلام می‌شود.

خبر رسانه صهیونیستی از آتش‌بس با لبنان تا چند ساعت دیگر

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» به نقل از برخی مقامات آمریکایی از اعلام آتش‌بس در لبنان طی چند ساعت آینده خبر داد.

این روزنامه نوشت: توافق آتش‌بس با لبنان طی چند ساعت آینده اجرایی خواهد شد و دیپلماسی فشرده «پشت پرده» تاکنون تقریبا به توافق کاملی بین دو طرف رسیده است.

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی بدون افشای نام وی افزود: آتش‌بس به مدت ۲۱ روز در امتداد خط آبی (خط مرزی بین لبنان، فلسطین اشغالی و بلندی‌های جولان اشغالی) ادامه خواهد داشت و در این مدت دو طرف بر سر دستیابی به راه‌حل احتمالی درگیری مذاکره خواهند کرد.

این مقام آمریکایی گفته است که این پیشنهاد آتش‌بس تنها مربوط به مرزهای شمالی فلسطینی اشغالی با لبنان است و اشاره‌ای به غزه نشده است اما با این حال توقف درگیری با لبنان، فرصت برای پیشرفت در خصوص راه‌حل در غزه را فراهم می‌کند.

در همین ارتباط، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی خبر داد که اسرائیل شروطی را برای آتش بس تعیین کرده است که به نظر نمی رسد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با آن موافقت کند.

پیشتر «ژان نوئل باروت» وزیر خارجه فرانسه در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل بخش‌هایی از طرح مشترک پاریس و آمریکا برای برقراری آتش‌بس میان لبنان و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

وی در این جلسه که به درخواست پاریس برگزار شد، گفت: ما در روزهای اخیر با همکاری شرکای آمریکایی، روی یک آتش‌بس موقت ۲۱ روزه کار کردیم تا امکان مذاکره فراهم شود.

وی افزود: لازم است که همه بازیگران قاطعانه در مسیر کاهش تنش قرار بگیرند.

در همین ارتباط وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که از آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان طی چند روز گذشته تاکنون بیش از ۴۷۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد