پیشنهاد عراق به کشورهای اسلامی برای موضعگیری علیه اسرائیل

کد خبر: 1317173

وزیر امور خارجه عراق امروز سه‌شنبه خبر داد که پیشنهادی برای برگزاری نشست سران کشورهای عربی و اسلامی مطرح کرده است تا در آن، راههای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان را بررسی کنند.

پیشنهاد عراق به کشورهای اسلامی برای موضعگیری علیه اسرائیل

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق امروز سه‌شنبه گفت که در جریان نشسته وزرای اتحادیه عرب در نیویورک، پیشنهاد برگزاری نشست عربی و اسلامی فوق‌العاده را مطرح کرده است.

 حسین گفت که هدف عراق از برگزاری چنین نشستی یکسان‌سازی تلاش‌ها برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان است.

 وزیر خارجه عراق بر اهمیت اقدام فوری و گروهی برای حمایت از ملت لبنان و دفاع از حقوق مشروع آن بنا بر قوانین بین‌الملل تأکید کرد.

 حسین همچنین گفت که همبستگی عربی و اسلامی یک اصل اساسی برای مقابله با چالش‌ها در منطقه است.

بغداد می‌گوید که هدف از برگزاری این نشست، «موضع‌گیری یکپارچه در قبال تجاوزات مستمر رژیم اسرائیل به لبنان» است.

محمد السودانی نخست‌وزیر عراق هم روز گذشته شامگاه با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از مردم و مقاومت لبنان اعلام کرد.

 در این بیانیه آمده است: باتوجه‌به تحولاتی که لبنان با آن روبروست، دولت و ملت عراق ضمن حمایت از لبنان، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا این تجاوز را متوقف سازد و به ملت لبنان برای مقابله با تجاوزات جنایت‌کارانه صهیونیستی کمک کند.

 السودانی با اشاره به بیانیه مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی در خصوص حمایت از لبنان گفت: این موضع‌گیری برای مرجعیت عالی نجف، جدید نیس؛ زیرا مرجعیت طی سال‌های گذشته، نسبت به اصل موجودیت رژیم صهیونیستی، اشغال فلسطین توسط آن و تلاش برای فتنه افروزی و گسترش درگیری در منطقه، تشخیص حکیمانه‌ای داشته است.

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: مواضع علنی دولت ما از زمان آغاز جنگ علیه غزه مشخص بوده است. عراق از کشورها و نهادهای بین‌المللی و همه کشورهای عربی اسلامی می‌خواهد که ماشین جنگ رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

وی تصریح کرد: عراق در همین زمینه خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده سران کشورهای عربی و برگزاری نشست سران اسلامی است تا پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی به ملت لبنان را بررسی کند. 

السودانی با اشاره به حمایت‌های زمینی و هوایی از لبنان، خبر داد که این کشور برای نیروگاه‌های لبنان، سوخت ارسال خواهد کرد و درهای عراق برای پذیرش افراد زخمی و بیمار در بیمارستان‌های این کشور باز خواهد بود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد