حمایت حماس و حشدالشعبی عراق از لبنان

کد خبر: 1316772

در پی حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به لبنان، رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق با ملت لبنان ابراز همبستگی کرد.

حمایت حماس و حشدالشعبی عراق  از لبنان

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق، همبستگی کامل خود را با ملت لبنان در برابر استکبار رژیم صهیونیستی و ماشین کشتار روزانه اعلام کرد.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد بر اثر حملات امروز (دوشنبه) رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف در جنوب لبنان، تاکنون ۱۸۲ تن شهید و ۷۲۷ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به نقل از سایت خبری المیادین، الفیاض آمادگی کامل خود را برای ارائه هر نوع کمک ممکن در سطح امدادرسانی، پزشکی و انسانی اعلام کرد.

وی از حشدالشعبی خواست ضمن هماهنگی با دولت عراق و نهادهای رسمی، کمک و حمایت انسانی از ملت لبنان داشته باشند.

حمایت حماس از لبنان

جنبش حماس حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان و هدف قرار دادن شمار زیادی از غیر نظامیان را به شدت محکوم کرد و با تاکید بر اینکه جنایات اسرائیلی ها بدون حمایت آمریکا ممکن نیست، از دیوان کیفری بین ‎المللی خواست اقدامات لازم را برای پیگرد و بازداشت سران رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی اتخاذ کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای جنایت امروز رژیم صهیونیستی را محکوم کرد؛ جنایتی که منجر به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان لبنانی شده است.

جنبش حماس در این بیانیه بر حمایت از حزب الله و ملت لبنان در مقابل این تجاوز وحشیانه تاکید کرد و از دیوان کیفری بین ‎المللی خواست اقدامات لازم را برای پیگرد و بازداشت سران رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی اتخاذ کند.

حماس همچنین تاکید کرد: حمله گسترده و وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان، جنایت جنگی، بیانگر ماهیت نازیستی دشمن صهیونیست و نشان دهنده شدت بحرانی است که نتانیاهو در نتیجه سیاست‌های شکست خورده و مخالفت با توقف جنگ و نسل کشی در نوار غزه به آن گرفتار شده است.

جنبش حماس، آمریکا را مسئول کامل جنایات رژیم صهیونیستی و کابینه افراطی و نازی آن علیه فلسطین و لبنان دانست و تصریح کرد: بدون حمایت و پشتیبانی بی‌پایان و آشکار آمریکا، امکان نداشت این رژیم بتواند چنین جنایاتی را انجام دهد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در پایان از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست برای متوقف کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و فلسطین و همچنین اتخاذ تصمیمات قاطع در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی به ویژه تحریم و انزوای آن به عنوان یک رژیم تروریستی سرکش اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور به ۱۸۲ شهید افزایش یافت.

رسانه‌های لبنانی همچنین گزارش دادند تاکنون ۷۲۷ نفر نیز زخمی شده‌اند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد