عضو سابق کابینه جنگ اسرائیل:اسرائیل دچار سردرگمی‌شده است

کد خبر: 1316622

عضو سابق کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل در حالی با لبنان وارد جنگ می‌شود که در آن طرف جنگ مردی بسیار خُبره به نام نصر الله ایستاده است.

عضو سابق کابینه جنگ اسرائیل:اسرائیل دچار سردرگمی‌شده است

گادی ایزنکوت عضو کنست رژیم صهیونیستی که تا چندی پیش به همراه بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بود، اعلام کرد اسرائیل دشواری‌های زیادی در نحوه جنگیدن در شمال خواهد داشت.

این ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی که در کنفرانس پژوهشکده امنیت داخلی رژیم دانشگاه تل‌آویو در رابطه با متغیرهای مورد نیاز در ساخت قدرت نظامی سخن می‌گفت افزود: افزایش تنش در جبهه شمالی این بار با دفعات قبل متفاوت است.

او گفت: این اولین باری است که نصر الله با این وضوح و قاطعیت اعلام می‌کند که رخدادهای لبنان با حوادث جنوب مرتبط بوده، این در حالی است که در گذشته حزب الله درگیری‌های خود را منفک از جنوب (نوار غزه) به انجام رسانده بود، اما در شرایط فعلی با این  کار خود پیچیدگی‌های زیادی را برای ما به وجود آورد.

وی مدعی شد، از ماه فوریه گذشته او (و گانتس) خواهان انتقال مرکز ثقل حملات به شمال شده بودند، گرچه در حال حاضر هم پرسش‌‌هایی در رابطه با نحوه پیشبرد جنگ مطرح می‌شود.

به اعتقاد رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، اسرائیل امروز مردی با تجربه بسیار بالا را در سوی دیگر جنگ پیش روی خود می‌بیند که نصر الله نام دارد، از اینرو بسیار حایز اهمیت است که با وجود افزایش درگیری اما این کار را به شکل حساب شده‌ای انجام دهیم که به جنگ فراگیر منتهی نشود، زیرا ممکن است این جنگ نه تنها با لبنان بلکه با سوریه و شاخه‌های از گروه‌های شبه نظامی در عراق و حتی ورود یمن و... به آن وجود دارد.

او در این نشست اعتراف کرد، اسرائیل در اهداف جنگی خود دچار سردرگمی‌شده است، در حالی که اهداف اولیه خود یعنی از بین بردن قدرت نظامی حماس، برهم زدن حاکمیت اداری حماس در نوار غزه و بازگرداندن اسرا و آزادی غزه را دچار سردرگمی است، مسئله بازگرداندن شهرک نشینان آواره شده در شمال کلا در دستور کار اصلی ارتش اسرائیل قرار ندارد و عملا اسرائیل وارد جنگ فرسایشی هم شده‌ است.

او در آستانه اولین سالگرد (شکست اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی) تاکید کرد از‌‌ ایده تشکیل کمیته حقیقت یاب حمایت می‌کند زیرا این کار می‌تواند برای اسرائیل در آینده راهگشا باشد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد