حزب‌الله عراق: آماده ارسال تجهیزات و نیرو به لبنان هستیم

کد خبر: 1315634

گردان‌های حزب‌الله عراق ضمن اعلام آمادگی برای کمک به مقاومت لبنان، تأکید کرد که رژیم صهیونیستی بابت جنایت امروز خود در بیروت، هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.

حزب‌الله عراق: آماده ارسال تجهیزات و نیرو به لبنان هستیم

گردان‌های حزب الله عراق شامگاه امروز سه‌شنبه در واکنش به انفجارهای بیروت که رژیم صهیونیستی در پس آن قرار دارد، تاکید کرد این رژیم نتوانسته است در بیش از ۱۱ ماه گذشته با نیروهای حزب الله لبنان مقابله کند.

 حزب‌الله عراق تاکید کرد، همین مسئله باعث شده است که رژیم صهیونیستی در راستای تمایلات جنایتکارانه خود، مردم لبنان را در یک محیط غیرنظامی هدف قرار دهد؛ حملاتی که نشانگر خبث طینت و پستی دشمن و شکست آن مقابل نیروهای میدانی حزب الله است.

انفجار دستگاه‌های ارتباطی رادیویی شخصی (پیجر) در نقاط مختلف لبنان امروز سه‌شنبه به زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد. این انفجارها در حومه‌های بیروت و نقاط دیگر لبنان به وقوع پیوست.

«فراس الابیض»، وزیر بهداشت لبنان از زخمی شدن صدها نفر در مناطق مختلف این کشور خبر داده است. این وزارتخانه همچنین از همه شهروندانی که دستگاه ارتباط رادیویی در اختیار دارند خواسته تا فورا آن را از خود دور کنند.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان پیشتر به اعضای این گروه هشدار داده بود از حمل گوشی‌های موبایل خودداری کنند زیرا رژیم صهیونیستی از طریق این گوشی‌ها می‌تواند آنها را دنبال کرده و حملات هدفمند انجام دهد.

 خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام حزب‌الله مدعی شده دست‌کم 150 نفر در نقاط مختلف لبنان زخمی شده‌اند. این مقام گفته که انفجارهای نتیجه یک عملیات امنیتی بوده که دستگاه‌های پیجر را هدف قرار داده‌اند.

حزب الله عراق همچنین تاکید کرد: جنایت مذکور علیه مردم لبنان باعث خواهد شد حامیان محور مقاومت همگی بسیج شوند و برادران حزب‌الله بیش از هر زمان دیگری قدرتمند شوند. لذا رژیم صهیونیستی به خاطر اقدام خود هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.

 گردان‌های حزب‌الله عراق در پایان تأکید کرد: ما آماده‌ایم که تمامی امکانات خود را در اختیار برادران لبنانی خود قرار دهیم .ما آماده‌ایم که نیروهای خود را به لبنان بفرستیم و از حزب الله در سطوح فنی و لجستیکی حمایت کنیم.

فراس الابیض وزیر بهداشت لبنان شامگاه امروز سه‌شنبه خبر داد که در جریان انفجار دستگاه‌های «پیجر» در بیروت، دو هزار ۷۵۰ نفر زخمی و هشت نفر از جمله یک کودک شهید شدند.

الابیض تأکید کرد که بیشتر افراد زخمی ناشی از این انفجارها، از ناحیه دست و صورت زخمی شده‌اند.

وی گفت که بیمارستانهای بیروت گنجایش این افراد زخمی را ندارد و در حال انتقال آنان به خارج از این استان هستند.

جنبش حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای درباره این انفجارها تاکید کرد که حدود ساعت ۳:۳۰ دقیقه بعد از ظهر امروز سه شنبه به وقت محلی، چند دستگاه پیجر که در دست شماری از نیروهای حزب‌الله قرار داشته، منفجر شده است.

حزب الله با بیان اینکه این انفجارها تاکنون به شهادت یک کودک و دو نفر از نیروهای حزب الله و زخمی شدن شمار زیادی از افراد دیگر منجر شده است، تاکید کرد: نیروهای متخصص حزب الله در حال حاضر مشغول انجام تحقیقات گسترده از نظر امنیتی و علمی هستند تا علت انفجارها را کشف کنند.

 به گفته این جنبش لبنانی، مراکز پزشکی و درمانی در حال معالجه افراد زخمی در بیمارستان‌های مختلف لبنان هستند./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد