لاوروف: آمریکایی ها مانع آتش بسند

کد خبر: 1315236

وزیران خارجه روسیه و مصر در نشستی خبری در مسکو بر ضرورت پایان جنگ غزه و تحرکات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

 لاوروف: آمریکایی ها مانع آتش بسند

به گزارش الجزیره، بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر در نشست خبری با سرگئی لاوروف همتای روس خود گفت: سیاست های تجاوزکارانه اسرائیل در اراضی فلسطینی منطقه را به سمت جنگ منطقه ای سوق می دهد.

وی افزود: ما بر ضرورت عقب نشینی کامل اسرائیل از غزه از جمله بخش فلسطینی در گذرگاههای رفح و فیلادلفیا تاکید داریم.

العاطی تاکید کرد: ما با لاوروف اوضاع فاجعه بار سودان و ضرورت برقراری آتش بس و پایان دادن به رنجهای مردم سودان را مورد رایزنی قرار دادیم. بحران سودان راه حل نظامی ندارد.

وی گفت: مصر بیشترین آسیب را از تشدید تنش در دریای سرخ دیده است. تلاشهای مصر با برادران قطری و نیز آمریکاییها برای برقراری آتش بس ادامه دارد. ما درباره تحرکات تجاوزکارانه اسرائیل در غزه و کرانه باختری و اقدامات غیرقابل قبولش در قدس هشدار می دهیم. اوضاع در غزه نمی تواند به این وضع ادامه داشته باشد و ما سیاست گرسنه نگه داشتن اشغالگران علیه ملت فلسطین را محکوم می کنیم.

وزیر خارجه مصر تاکید کرد: اوضاع در اراضی فلسطین به این وضع نمی تواند ادامه داشته باشد و باید به هفت دهه رنج فلسطینی ها پایان داده شود. مراتب خشم خود را از سکوت جامعه جهانی در قبال تحولات اراضی فلسطینی و کشتار و گرسنه نگه داشتن و مجازات جمعی اعمال شده علیه ساکنان غزه ابراز می داریم.

وی افزود: به شدت تعدی به حاکمیت لبنان و تمامیت ارضی آنرا محکوم می کنیم. علت درگیری در منطقه موضوع فلسطین و حمله اسرائیل به غزه است. امنیت و ثبات در منطقه بدون تشکیل کشور فلسطین و توقف حمله ددمنشانه به ملت بی گناه فلسطین درکار نخواهد بود. شرم آور است که با گذشت قریب به یکسال از حمله به غزه شاهد سکوت جامعه جهانی باشیم.

از سوی دیگر لاوروف نیز گفت: تلاشهای مصر برای برقراری آتش بس در غزه را ارج می نهیم.

وی افزود: ما بر اهمیت تداوم تلاشها برای دست یابی به راهکارهای دیپلماتیک برای قطعنامه های سازمان ملل و راهکار دودولتی تاکید کردیم. امیدواریم که فوراً آتش بس در غزه برقرار شود. ما امیدواریم که کمکها به فلسطینی ها برسد.

لاوروف گفت: آمریکا مانع تصویب قطعنامه در شورای امنیت که به جنگ و خونریزی در اراضی فلسطینی پایان دهد، می شود. اوضاع انسانی در غزه و نیز کرانه باختری فاجعه بار است.

وی افزود: اعمال تحریم آمریکا علیه رسانه های روسی نمایانگر دیکتاتوری حاکم بر آمریکاست.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد