اخبار غزه | آنروا: وضعیت در غزه از حد تحمل فراتر رفته است

کد خبر: 1313978

آنروا اعلام کرد: تلاش برای از بین بردن این سازمان تهدیدی برای فلسطینیان است.

اخبار غزه | آنروا: وضعیت در غزه از حد تحمل فراتر رفته است

«فیلیپ لازارینی»، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: می‌ترسم اگر اوضاع تاریک در غزه ادامه یابد، به آن عادت کرده و به مردم آنجا پشت کنیم.

این مقام سازمان ملل گفت که تلاش برای از بین بردن آنروا تهدیدی برای فلسطینی‌ها است.

کمیسر آنروا همچنین افزود: وضعیت در غزه از حد تحمل فراتر رفته است. جمعیت این باریکه در حال حاضر در ۱۰ درصد از منطقه نوار غزه متمرکز شده است.

مقاومت فلسطین: اسرائیل به آمریکا گفته در توافق‌ پیشنهادی نباید «آتش‌بس دائم» قید شود

مقاومت فلسطین اعلام کرد رژیم صهیونیستی به آمریکا گفته است که در توافق‌ پیشنهادی نباید «آتش‌بس دائم» یا «خروج کامل» از نوار غزه قید شود.

به گزارش ایسنا، یک منبع در مقاومت فلسطین گفت: میانجی‌ها می‌گویند که آمریکا قادر به ارائه پیشنهادی نیست که مورد قبول اسرائیل و جنبش حماس باشد. اسرائیل فشارهای زیادی بر دولت آمریکا آورده است تا بدون موافقت این رژیم پیشنهادی را برای آتش‌بس ارائه نکند.

این منبع اعلام کرد: اسرائیل شرط کرده است که واشنگتن در توافق پیشنهادی «آتش‌بس دائم» یا «خروج کامل» از نوار غزه را قید نکند.

پیشتر عزت الرشق، از رهبران حماس خاطرنشان کرد: جهان می‌داند این نتانیاهو بود که شروط و خواسته‌های جدید را اضافه کرد نه حماس.

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران در کاخ سفید تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافق برای آزادی اسرا در غزه تلاش کافی نمی‌کند.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک منبع آگاه از مذاکرات گفتند که نتانیاهو اولویت را به ادامه جنگ می‌دهد.

رویترز به نقل از ۱۰ منبع آگاه از مذاکرات گزارش داد که شروط رژیم صهیونیستی که در راس آن حفظ حضور نظامی در نوار غزه به ویژه در «محور فیلادلفیا» است، مذاکرات را پیچیده و رسیدن به آتش بس را به تاخیر می‌اندازد.

درخواست وزارت بهداشت فلسطین برای امدادرسانی فوری به بیمارستان‌های شمال غزه

وزارت بهداشت فلسطین خواستار امدادرسانی فوری به بیمارستان‌های شمال نوار غزه شد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین با بیان اینکه مراکز درمانی و بهداشتی در نوار غزه در معرض جنگ سیستماتیک و تخریب گسترده قرار دارد، تاکید کرد سکوت در قبال اقدامات اشغالگران صهیونیست شهروندان فلسطینی را در معرض مرگ حتمی قرار می‌دهد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد بیمارستان‌های شمال غزه نیاز به امدادرسانی فوری دارند.

وزارت بهداشت فلسطین از سازمان‌های بین‌المللی خواست برای اطمینان از تداوم فعالیت‌های اتاق‌های عمل تجهیزات پزشکی و سوخت در اختیار این بیمارستان‌ها قرار دهند.

در همین راستا، مدیران بیمارستان‌های شمال نوار غزه تصریح کردند که حملات رژیم صهیونیستی به شمال این باریکه افزایش یافته و این امر به‌طور مستقیم بر خدمات بهداشتی و سلامتی تاثیر گذاشته است.

وزارت بهداشت غزه رژیم اشغالگر را مسؤول سرنوشت کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه دانست و اعلام کرد که لجاجت اشغالگران مانع از ورود سوخت و تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌ها در شمال نوار غزه شده است.

پیشتر مدیریت بیمارستان‌های «اندونزی» و «کمال عدوان» در شمال نوار غزه اعلام کردند که به دلیل ممانعت ارتش رژیم صهیونیستی از ورود سوخت احتمال دارد طی ۲ روز آتی این ۲ بیمارستان از چرخه خدمت‌رسانی خارج شوند و این مسأله جان بیماران را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد.

مدیرت این بیمارستان‌ها همچنین اعلام کردند که تمام شدن سوخت در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و بخش مربوط به نوزادان جان ده‌ها کودک را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد، زیرا در نتیجه تداوم حملات روزانه رژیم صهیونیستی کودکان در شرایط بسیار بحرانی به این ۲ بیمارستان می‌رسند.

در طول جنگ، سازمان‌های بهداشتی و حقوقی نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار در نوار غزه درنتیجه کمبود دارو و واکسن و نیز وجود شرایط بهداشتی و معیشتی نامساعد آوارگان هشدار داده‌اند.

با گذشت بیش از ۱۱ ماه از جنگ غزه و تداوم حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که اماکن و زیرساخت‌‎های غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و محله‌های مسکونی نیز از آن در امان نبوده‌اند،‌ بیش از ۴۰ هزار نفر از فلسطینیان به شهادت رسیده و بیش از ۹۴ هزار نفر مجروح شده‌اند که عمدتا، کودکان و زنان هستند.

طبق ارزیابی سازمان ملل، حدود ۸۵ درصد جمعیت غزه در شرایطی آواره شده‌اند که کمبود شدید مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد و تحویل کمک‌های انسانی به دلیل تبدیل شدن بیشتر گذرگاه‌های مرزی به مناطق جنگی، به کندی انجام می‌شود.

عملیات گسترده جدید رژیم صهیونیستی در طولکرم

منابع رسانه‌ای از یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به طولکرم در کرانه باختری اشغالی و درگیری رزمندگان مقاومت با آنها خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری شهاب در این باره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی گسترده‌ای را با یورش به طولکرم آغاز کرده است.

طبق این گزارش، در جریان این یورش چند فلسطینی زخمی شده و درگیری‌های شدیدی میان اشغالگران و رزمندگان فلسطینی شکل گرفته است.

در همین راستا، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که پس از حمله به اردوگاه طولکرم در شمال کرانه باختری چند فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها زخمی شدند.

در همین راستا، شاخه گردان‌های شهدای الاقصی در طولکرم اعلام کرد: رزمندگان ما وارد یک درگیری شدید با اشغالگران در اطراف اردوگاه طولکرم شده‌اند.

اشغالگران همزمان با حملات به فلسطینی‌ها درحال تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌های طولکرم هستند.

موج جدید حمله اشغالگران به طولکرم پس از آن در دستور کار قرار گرفته است که ارتش رژیم صهیونیستی ۲۸ اوت (چهارشنبه هفتم شهریور) حملات نظامی خود را در شمال کرانه باختری آغاز کرد که بزرگترین عملیات از سال ۲۰۰۲ تاکنون بوده است و شهرهای جنین و اردوگاه آن، طولکرم و ۲ اردوگاه آن، شهر طوباس و اردوگاه الفارعه را هدف قرار داد.

از ۲۸ اوت تاکنون، ارتش رژیم صهیونیستی به طور مکرر به استان‌های مختلف کرانه باختری حمله و عقب‌نشینی کرده و طی آن اقدام به کشتار و بازداشت فلسطینی‌ها کرده است.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت فلسطین، این حملات نظامی ۳۹ شهید ازجمله هشت کودک و ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت. همچنین بر اساس اظهارات مقامات محلی در کرانه باختری، خسارت قابل توجهی به زیرساخت‌ها و منازل وارد شده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرده است که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۶۹۱ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و پنج هزار و ۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد