اخبار جنگ روسیه و اوکراین | کرملین: مسکو هیچ طرحی را برای حل مسأله اوکراین رد نمی‌کند

کد خبر: 1313824

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز اعلام کرد: مسکو هیچ طرحی را برای حل مسأله اوکراین رد نمی‌کند.

اخبار جنگ روسیه و اوکراین | کرملین: مسکو هیچ طرحی را برای حل مسأله اوکراین رد نمی‌کند

به نقل از خبرگزاری ریانوستی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه باصدور بیانیه ای اعلام کرد: مسکو هیچ طرحی برای حل مسأله اوکراین را رد نمی کند، اما باید از جزئیات آن مطلع باشد. خطوط کلی حل و فصل مناقشه در اوکراین با ابزارهای مسالمت آمیز هنوز مشاهده نشده است، اظهاراتی در این خصوص از سوی مجموعه غرب نبوده است.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در خصوص تلاش های خارجی برای تأثیرگذاری بر انتخابات این کشور آمده است: اقدامات انجام شده امکان چنین مسائلی را محدود کرده است.

بیانیه مذکور اضافه می کند: خرابکاری در نورد استریم علیرغم تلاش تعدادی از کشورها برای مانع تراشی، باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد. ... احتمال دیدار پوتین (رئیس جمهور روسیه) با نمایندگان کشورهای بریکس در امور مسائل امنیتی منتفی نیست.

حمله هوایی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین در «خارکیف»/ ۸۰ نفر کشته شدند

وزارت دفاع روسیه از حمله هوایی موفق این کشور به مقر فرماندهی ارتش اوکراین در «خارکیف» خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری نووستی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که پس از بررسی های دقیق و کامل برای حمله به این پایگاه نظامی با استفاده از بمب هوایی، تصمیم بر این شد تا در زمان حضور حداکثری نیروهای ارتش اوکراین در این مقر حمله صورت گیرد.

این وزارت خانه تصریح کرد که در نتیجه این حملات ۸۰ نفر کشته و هشت واحد تجهیزات نظامی منهدم شده اند.

روسیه در پاسخ به حملات اوکراین به غیرنظامیان و زیرساخت های آن ها به طور مرتب در حال برنامه ریزی برای حمله به تاسیسات نظامی، نیروهای ارتش و زیرساخت های انرژی اوکراین است.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز در همین ارتباط بارها تاکید کرده است که هدف از حملات روسیه ساختمان های مسکونی و غیرنظامیان نیست.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد