اخبار جنگ در نوار غزه | تداوم حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1313770

ارتش رژیم صهیونیستی به حملات وحشیانه خود به نوار غزه ادامه می‌دهد و شمار بیش‌تری از فلسطینیان ساکن این باریکه را به شهادت می‌رساند.

اخبار جنگ در نوار غزه | تداوم حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی

به نقل از الجزیره، حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد.

منابع پزشکی به الجزیره اعلام کردند که از صبح امروز تاکنون ۲۰ فلسطینی در حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نقاط مختلف نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در پی حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در اردوگاه «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه ۶ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

خبرنگار المیادین نیز از شهادت یک فلسطینی و زخمی‌شدن چند نفر دیگر در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به گروهی از ساکنان نوار غزه در خیابان «السکه» واقع در جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد.

علاوه بر این یکی از نیروهای امدادی نوار غزه که چند ماه پیش از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به اسارت درآمده بود نیز در روز جاری به شهادت رسید.

در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به گروهی از شهروندان فلسطینی در منطقه «الدعوه» واقع در شرق اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه نیز یک نفر به شهادت رسید و یک نفر دیگر نیز به شدت زخمی شد.

علاوه بر این المیادین از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف دانشگاه غزه در خیابان هشتم شهرک «الزیتون» واقع در جنوب شرق شهر غزه خبر داد./مهر

افزایش قربانیان جنگ غزه به ۴۰ هزار و ۹۸۸ شهید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه از ۱۱ ماه پیش تاکنون به ۴۰ هزار و ۹۸۸ شهید و ۹۴ هزار و ۸۲۵ زخمی، افزایش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های عربی، وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: با گذشت ۳۳۹ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نظامیان این رژیم مرتکب دو نسل کشی علیه خانواده‌های فلسطینی در این باریکه شدند که در نتیجه آن در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ شهید و ۶۴ زخمی به بیمارستان منتقل شدند.

در همین راستا، دفاع مدنی غزه اعلام کرد، پیکر یک شهید و هفت زخمی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزل خانواده ابوسمعان در منطقه الصبره در جنوب نوار غزه از زیر آوار بیرون کشیده شد.

همچنین قایق‌های جنگی این رژیم به طور مداوم ساحل شهر رفح را بمباران کردند.

هلال احمر فلسطین نیز با اشاره به جلوگیری رژیم صهیونیستی از ورود هرگونه مواد سوختی به نوار غزه اعلام کرد: به دلیل پایان یافتن منبع سوخت لازم برای فعالیت خودروهای آمبولانس و درمانگاهها و خدمات اورژانس، فعالیت هلال احمر در آستانه توقف قرار گرفته است.

منابع خبری فلسطینی همچنین بامداد امروز دوشنبه از شهادت هفت فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک منزل در مرکز نوار غزه خبر دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ابتدا یک منزل مسکونی در اردوگاه البریج واقع در مرکز غزه را هدف قراردادند که منجر به شهادت چهار فلسطینی شد.

بر اساس این گزارش، همچنین به دنبال بمباران خانه‌ای در شرق اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه، دست‌کم سه نفر شهید و هفت نفر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

رژیم اسرائیل در عین حال اعتراف کرده که پس از ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه برسد.

وزیر خارجه مصر: اسرائیل برای عدول از توافق آتش‌بس دروغ‌پراکنی می‌کند

وزیر خارجه مصر تاکید کرد رژیم صهیونیستی به دنبال منصرف کردن توجهات از توافق آتش‌بس است و سیاست‌های تحریک‌آمیز مانع از دستیابی به توافق آتش‌بس شده و تنها تشدید تنش را بیشتر می‌کند.

به گزارش ایسنا، «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر گفت کشورش مبالغ هنگفتی را برای ایجاد دیوار حائل امنیتی و تخریب تونل‌ها در مرزها هزینه کرده است و ادعا درباره ورود سلاح از مصر به غزه دروغ محض است.

پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد جنبش حماس با کمک مصر از طریق محور فیلادلفیا سلاح دریافت می‌کند.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، عبدالعاطی در کنفرانس خبری مشترک با همتای دانمارکی خود تاکید کرد هیچکس در موضوع مبارزه با تروریسم و ​​قاچاق، از مصر پیشی نمی‌گیرد.

وی درخصوص توافق آتش‌بس در نوار غزه نیز گفت: هربار که به توافق آتش‌بس در غزه نزدیک می‌شویم، به سیاست‌های تحریک‌آمیزی برمی‌خوریم که تنها هدف از آنها تشدید بیشتر است.

وزیر خارجه مصر تصریح کرد رژیم صهیونیستی دروغ پراکنی می‌کند تا توجهات را از دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرای غزه منصرف کند اما میانجیگران آتش‌بس تمام تلاش خود را در روند مذاکره برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به کار می‌گیرند.

وی درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در گذرگاه رفح هم گفت تداوم بسته ماندن این گذرگاه از سمت فلسطین مانع از انتقال کمک‌های انسانی به غزه می‌شود.

۲ میلیون فلسطینی در ۳۰ درصد از مساحت نوار غزه مستقر شده‌اند

سخنگوی دفاع مدنی در نوار غزه، امروز (دوشنبه) تاکید کرد که بیش از ۲ میلیون شهروند اکنون در منطقه‌ای مستقر شده‌اند که از ۳۰ درصد کل نوار محاصره شده غزه تجاوز نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، «محمود بصل» سخنگوی دفاع مدنی در نوار غزه طی اظهارات رسانه‌ای توضیح داد که دشمن اسرائیلی مناطقی را که ساکنان می‌توانند به آن کوچ کنند کاهش داده و باعث رنج‌های بزرگ انسانی شده و در مقابل از ورود کمک‌ها به آنها جلوگیری می‌کند.

به نقل از شبکه المسیره، در همین راستا، روز دوشنبه، مقامات دشمن صهیونیست دستور تخلیه جدیدی را برای مناطق شمال شهر غزه صادر کردند.

پیش از این، در ۲۴ اوت، دفاع مدنی غزه اعلام کرد که اشغالگران مناطقی را که به عنوان مناطق «امن بشردوستانه» در باریکه شناخته می‌شود از ۲۳۰ کیلومتر به ۳۵ کیلومتر کاهش داده‌اند که معادل ۹.۵ درصد از مساحت کل نوار غزه است.

مناطق موسوم به «امن بشردوستانه» مورد هدف اشغالگران قرار گرفته است. بر اساس آمار فلسطینیان در غزه، دشمن ۲۱ قتل عام را در مناطقی که به ادعای خود «بشردوستانه» خوانده، مرتکب شده در حالیکه شهروندان را به این مناطق هدایت کرده و بیش از ۳۴۷ شهید و ۷۶۶ زخمی را در آن مناطق برجای گذاشته است.

مقام حماس: خواسته‌های مقاومت ثابت است/نتانیاهو باید تحت فشار قرار گیرد

یکی از رهبران جنبش حماس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مقصر شکست مذاکرات دانست و خواستار اعمال فشار بر وی به منظور دستیابی به توافق توافق آتش‌بس و تبادل اسرا شد.

به گزارش ایسنا، «عزت الرشق» از رهبران جنبش حماس در این باره گفت: اگر نتانیاهو تحت فشار قرار نگیرد و به آنچه که بر سر آن توافق شده است، ملزم نشود، اسرا آزاد نخواهند شد.

طبق گزارش شبکه خبری المیادین، الرشق تاکید کرد: همه می‌دانند که نتانیاهو و کابینه نازی‌اش مانع توافق هستند و در مسیر دستیابی به آن اخلال ایجاد می‌کنند.

وی افزود: خواسته‌های ما برای توقف همیشگی تجاوز و خروج کامل از نوار غزه روشن است و ما به آنها پایبند هستیم.

الرشق اضافه کرد: ما نسبت به در نظر گرفتن شرایط جدید نتانیاهو به عنوان نقطه‌ای برای مذاکره و بازگرداندن ما به نقطه اول هشدار می‌دهیم.

این مقام حماس در ادامه اظهار کرد: آنچه اشغالگران و برخی منابع آمریکایی درباره مطالبات و شروط جدید حماس تبلیغ می‌کنند، دروغ و تلاشی برای فرار از مسئولیت آنها در ایجاد اخلال در روند مذاکرات است.

جنبش حماس و رژیم صهیونیستی طی چند ماه اخیر مذاکرات غیر مستقیمی را با میانجیگری آمریکا، قطر و مصر در دوحه و قاهره برگزار کردند اما این تلاش‌ها به دلیل مانع‌تراشی‌های نتانیاهو به سرانجام نرسید.

منابع مطلع اعلام کرده‌اند «محور فیلادلفیا» در امتداد مرز نوار غزه و مصر عامل اصلی اختلاف در مذاکرات است و در حالی که مقاومت فلسطین خواستار خروج اشغالگران از این محور به عنوان یکی از شروط اصلی امضای توافق است، اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که دستیابی به چنین توافقی را خطری برای خود و منافع شخصی‌اش می‌بیند، بر ماندن در این محور پافشاری می‌کند.

پافشاری نتانیاهو بر تداوم حضور نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا در حالی است که مقامات ارشد نظامی این رژیم و در راس آنها «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر اعتقادی به ماندن در این محور ندارند و خواستار موافقت نخست‌وزیر با خروج از آن هستند و همین مسئله منجر به شکل‌گیری اختلافاتی میان دستگاه‌های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد