شوخی پسکوف: همه باید عاشق خنده هریس شوند!

کد خبر: 1312967

سخنگوی کرملین گفت:‌ هند می‌تواند به برقراری گفت‌وگو درباره اوکراین کمک کند، اما هم‌اکنون برنامه خاصی برای مأموریت میانجیگری احتمالی توسط نخست‌وزیر این کشور وجود ندارد.

شوخی پسکوف: همه باید عاشق خنده هریس شوند!

سخنگوی کرملین گفت:‌ هند می‌تواند به برقراری گفت‌وگو درباره اوکراین کمک کند، اما هم‌اکنون برنامه خاصی برای مأموریت میانجیگری احتمالی توسط نخست‌وزیر این کشور وجود ندارد.

به گزارش رسانه‌های روسیه، دیمیتری پسکوف پنجشنبه در حاشیه نهمین مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک افزود: نارندرا مودی (نخست وزیر هند) می تواند خط تماس را برای به دست آوردن اطلاعات دست اول از شرکت کنندگان در این درگیری رهبری کند، زیرا او به راحتی با پوتین رئیس‌جمهور روسیه، زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و با آمریکایی ها ارتباط برقرار می کند.

وی اظهار داشت:‌ این وضعیت، فرصت‌های بسیار خوبی را برای هند فراهم می‌کند تا از وزن خود در مسائل جهانی بهره گیرد و از نفوذ خود برای تشویق آمریکایی‌ها و اوکراینی‌ها برای تقویت اراده سیاسی برای ورود به یک مسیر صلح‌آمیز استفاده کند.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در عین حال گفت:‌ هم اینک برنامه خاصی برای مأموریت میانجیگری احتمالی مودی وجود ندارد زیرا ما اکنون پیش نیازهای مذاکره را نمی بینیم.

نیاز به بسیج عمومی نیست

پسکوف در پاسخ به پرسش دیگری نیز گفت:‌ تعداد افرادی که مایل به امضای قرارداد با وزارت دفاع روسیه برای شرکت در عملیات نظامی ویژه (روسیه در اوکراین) هستند در حال افزایش است و اقدامات حمایتی اقتصادی در حال انجام است که به تقویت این روند کمک می‌کند.

وی افزود: اعلام بسیج جدید نیرو در کشور روسیه مطرح نیست.

در ماه جولای ۲۰۲۴ (تیر - مرداد ۱۴۰۳)، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه گزارش داد که از ابتدای سال ۲۰۲۴، حدود ۱۹۰ هزار شهروند روسیه برای خدمت در نیروهای مسلح این کشور قرارداد بسته‌اند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، ولادیمیر پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

حدود ۳۰ ماه پس از آغاز این عملیات، نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۳ نیز با بیان اینکه کی‌یف در تحقق هدف اصلی خود از تهاجم به منطقه کورسک ناکام ماند، خاطرنشان کرد: آنها می‌خواستند با این اقدام پیشروی ارتش روسیه در دونباس را متوقف کنند اما نتیجه این شد که پیشروی نیروهای ما در دونباس نه تنها متوقف نشد بلکه سرعت آن هم افزایش پیدا کرد و مدت زیادی بود که در این منطقه با چنین سرعتی پیشروی نکرده بودیم.

ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین نیز ۱۴ شهریورماه در یک گفت‌وگوی خبری اعلام کرد که کشورش مناطق تصرف شده از خاک روسیه را حفظ خواهد کرد و آن را بخشی از طرح پیروزی خود برای پایان جنگ دانست.

قدرت مشروع در اوکراین، سال ۲۰۱۴ پایان یافت

سخنگوی کرملین در گفت و گو با روزنامه ایزوستیا نیز گفت: مشروعیت قدرت در سال ۲۰۱۴، زمانی که یک کودتا در اوکراین انجام شد، پایان یافت و با افزایش ناهماهنگی‌ها و تناقضات قانونی، خروج از وضعیت فعلی برای اوکراینی‌ها بسیار دشوار خواهد بود.

وی با اشاره به عدم برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در اوکراین به خاطر اعلام وضعیت بسیج عمومی و جنگ گفت: ولودیمیر زلنسکی در حال حاضر ، رئیس جمهور قانونی اوکراین نیست.

شوخی پسکوف: همه باید عاشق خنده هریس شوند!

یک فعال رسانه روسیه نیز با اشاره به سخنان پوتین درباره خنده کامالا هریس نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و جلوه دادن شرایط مطلوب برای وی در رقابت انتخاباتی، از سخنگوی کرملین پرسید که آیا او هم از خنده هریس، خوشش می‌آید؟

پسکوف نیز به شوخی گفت: پس از سخنان رئیس‌جمهور روسیه، همه باید عاشق خنده کامالا هریس نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده شوند.

از سخنگوی کرملین سوال شد: قبلا دیدگاه شما در این باره چه بود؟

پسکوف اظهار داشت: قبلا تماشا می‌کردیم، منتظر سیگنال‌ها بودیم!

پوتین رئیس‌جمهور روسیه در جلسه عمومی مجمع اقتصاد شرق از خنده کامالا هریس نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تعریف کرد. او به شوخی گفت: خانم هریس در صورت پیروزی ممکن است از اعمال تحریم های جدید ضد روسیه خودداری کند! او خیلی رسا و جالب می خندد. این بدان معناست که اوضاعش خوب است.

وی ادامه داد:‌ بایدن از رقابت های انتخاباتی کنار کشید، اما توصیه کرد که همه حامیانش از خانم هریس حمایت کنند. ما نیز همین کار را می‌کنیم، از او حمایت خواهیم کرد!

پوتین با بیان اینکه سخن گفتن درباره افراد مورد علاقه برای پیروزی در انتخابات آمریکا برعهده ما نیست، تأکید کرد: مردم آمریکا، نه روس‌ها، باید نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تعیین کنند.

وی تصریح کرد: در نهایت، انتخاب با مردم آمریکا است و ما به این انتخاب احترام خواهیم گذاشت.

به گزارش ایرنا، پیش از این، دولت جو بایدن رئیس جمهور دموکرات کنونی آمریکا ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۳ دولت روسیه را رسما متهم به دخالت در انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) این کشور کرد. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که این وزارتخانه سه اقدام برای مبارزه با آنچه «نفوذ پنهانی روسیه » در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خواند و نیز علیه چند رسانه روسی انجام داده است.

نهمین مجمع اقتصادی شرق با هدف توسعه اقتصاد خاور دور روسیه و گسترش همکاری های بین المللی این کشور با منطقه آسیا و اقیانوسیه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور و برخی مقامات کشورهای منطقه شرق و جنوب شرق آسیا و همچنین صربستان در پردیس دانشگاه فدرال خاور دور در جزیره راسکی منطقه ولادی وستوک در حال برگزاری است. سازوکارهای نوین همکاری در حوزه‌های حمل و نقل،‌انرژی، زیرساخت، محیط زیست، گردشگری و دیگر عرصه‌ها در این مجمع بررسی می‌شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد