رسانه آمریکایی: اسرائیل از مرز غزه - مصر خارج می‌شود

کد خبر: 1312877

روزنامه واشنگتن پست بامداد پنجشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که رئیس موساد به میانجی‌ها گفته است که ارتش رژیم صهیونیستی در نهایت از مرز غزه با مصر عقب می‌نشیند.

رسانه آمریکایی: اسرائیل از مرز غزه - مصر خارج می‌شود

به گزارش الجزیره، روزنامه واشنگتن‌ پست در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی که نام آنها ذکر نشده است نوشت که پیام‌های متناقض بنیامین نتانیاهو باعث سردرگمی در مذاکرات آتش‌بس در غزه شده است.

بر اساس این گزارش، درحالیکه نتانیاهو این هفته گفته است که رژیم صهیونیستی از مرزهای غزه و مصر خارج نخواهد شد دیوید بارنیا رئیس موساد به میانجی‌ها اطلاع داده است که ارتش در نهایت عقب‌نشینی خواهد کرد.

این رسانه آمریکایی در ادامه این گزارش نوشت: اظهارات نتانیاهو باعث سردرگمی میانجیگران در این زمان حساس برای تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ شده است.

بنا بر گزارش واشنگتن پست، مقام‌های آمریکایی همچنین گفته‌اند که تیم مذاکره ‌کننده رژیم صهیونیستی به‌ عنوان بخشی از یک توافق مرحله‌ای، مخفیانه به میانجی‌ها پیشنهاد خروج نیروها از مرز غزه - مصر را داده است.

در پایان این گزارش آمده است: تردیدهایی در مورد اینکه رژیم صهیونیستی علاقمند به حرکت به سمت آتش‌بس است وجود دارد و رئیس موساد از اینکه نتانیاهو همچنان سیگنال‌های متفاوتی بین مذاکره‌کنندگان و افکار عمومی ارسال می‌کند، مستأصل شده است.

مهمترین بن بست بر سر مذاکرات بین گروه مقاومت حماس و رژیم صهیونیستی بر سر کریدور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) در طول مرز غزه با مصر و کریدور شرقی - غربی «نتزاریم» در مرز غزه است.

نتانیاهو به بهانه جلوگیری از قاچاق و نفوذ شبه نظامیان تاکید دارد که باید کنترل این دو کریدور را در اختیار داشته باشد اما حماس خواستار عقب نشینی کامل نیروهای صهیونیستی از غزه است.

ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد