پلیس رژیم صهیونیستی وزیر آموزش را از میان معترضان نجات داد

کد خبر: 1312828

پلیس رژیم صهیونیستی وزیر آموزش این رژیم را که در میان جمعیت معترضان گرفتار شده بود، نجات داد، خانواده‌های اسرای صهیونیست نیز در بیانیه‌ای از نتانیاهو خواستند دیگر از نماد همبستگی با اسرا استفاده نکند.

پلیس رژیم صهیونیستی وزیر آموزش را از میان معترضان نجات داد

پلیس رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه «یوآو کیش» وزیر آموزش این رژیم را از میان تظاهرکنندگانی نجات داد که در جریان اعتراضات خود به عدم حصول توافق تبادل اسرا، وارد یک مدرسه شده بودند.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» امروز نوشت: گزارش شد که یوآو کیش، وزیر آموزش امروز پس از بازدید از یک مدرسه ابتدایی در منطقه «کفر مناحیم» از درگیری با تظاهرکنندگان نجات پیدا کرد.

به نوشته این روزنامه عبری، ده‌ها تظاهرکننده که لباس‌هایی با عبارت «انتخابات الآن» بر تن داشتند، پیش از رسیدن وزیر آموزش در مقابل مدرسه منتظر او ایستاده و ساختمان مدرسه را محاصره کردند و با بلندگو اسامی اسرایی را که هنوز در نوار غزه هستند، اعلام کردند. آنها در شعارهای خود تاکید کردند چرا این اسرا هنوز در غزه هستند؟

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص اعلام کرد که با رسیدن یوآو کیش به محل، تظاهرکنندگان سعی کردند مانع از ورود او به مدرسه شوند که نیروهای پلیس آنها را از محل دور کردند و وزیر آموزش توانست وارد ساختمان شود و پس از آن نیز درب بسته شد اما تعدادی از معترضان از دیوار مدرسه بالا رفته و خود را به اتاقی رساندند که وزیر در آنجا حضور داشت.

به گزارش این شبکه، تظاهرکنندگان که به جنگ غزه و قرارداد تبادل اسرا اعتراض داشتند، سعی کردند مانع از خروج یوآو کیش از ساختمان مدرسه شوند و در ویدیویی که از محل درگیری منتشر شده، تعدادی از نیروهای پلیس دیده می‌شوند که وزیر را محاصره کرده و او از میان جمعیت معترض خارج می‌کنند.

در این باره، پلیس رژیم صهیونیستی ۲ تن از تظاهرکنندگانی را که به داخل مدرسه رفته بودند، بازداشت کردند.

از روز یکشنبه پس از بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی درباره شناسایی اجساد ۶ اسیر صهیونیست دیگر در شهر رفح و انتقال آنها، اعتراضات در اراضی اشغالی تشدید شد.

طبق اعلام رسانه‌های عبری اسامی دستکم ۳ تن از این اسرا در فهرست اسامی مربوط به قراردادی که ۲ ماه قبل در دست اجرا بود، قرار داشت اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تعیین شروط جدیدی مانع اجرای آن شد.

مذاکرات غیرمستقیم میان جنبش حماس و تل‌آویو به دلیل پافشاری نتانیاهو بر ادامه جنگ علیه غزه و مخالفتش با تخلیه محورهای فیلادلفیا و نتزاریم به بن‌بست رسیده است، حماس بر عقب‌نشینی کامل ارتش اشغالگر صهیونیستی از غزه و بازگشت بدون محدودیت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه تاکید دارد.

مسوولان امنیتی و اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در کنار خانواده‌های اسرای صهیونیست، نتانیاهو را به مانع‌تراشی در مسیر امضای قرارداد تبادل اسرا متهم کرده و تاکید دارند که او از ترس فروپاشی ائتلاف حاکم و از دست دادن سمتش با هرگونه قراردادی با حماس مخالفت می‌کند.

به نوشته آحارونوت، انجمن خانواده‌های اسرای صهیونیست نیز امروز در بیانیه‌ای از نتانیاهو خواستند، در شرایطی که او مانع از امضای هرگونه قراردادی برای بازگرداندن اسرا می‌شود، دیگر از نماد همبستگی با خانواده‌های آنها استفاده نکند.

نتانیاهو و برخی از وزرای کابینه‌اش در کنفرانس‌ها و دیدارهای مطبوعاتی، سنجاق کوچک زرد رنگی را که نماد همبستگی با اسرای صهیونیست در غزه است، روی لباس خود نصب می‌کنند.

پلیس رژیم صهیونیستی وزیر آموزش را از میان معترضان نجات داد

اعتراضات در اراضی اشغالی

آنها در ادامه بیانیه خود خطاب به نتانیاهو تاکید کردند: زمانی که تمام تلاش خود را برای لغو قرارداد بازگرداندن اسرا به کار گرفتی، از نمایش دروغین حمایت و تلاش برای بازگرداندن آنها دست بردار، کسانی از این نماد استفاده می‌کنند که بخواهند حمایت بدون قید و شرط خود از بازگشت اسرا و همدردی با خانواده‌های آنها را نشان دهند.

در حالی که پیش از این یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود که عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا در مرحله اول قرارداد مشکل امنیتی برای این رژیم ایجاد نمی‌کند، نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه خود مدعی شد که اهداف جنگ غزه با محور فیلادلفیا محقق می‌شود و تل‌آویو هرگز از این محور عقب‌نشینی نخواهد کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد