واکنش روسیه به رزمایش ناتو در فنلاند

کد خبر: 1312752

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در فنلاند را برای بررسی خطرات احتمالی چنین رزمایشی زیر نظر می‌گیرد و آن را بخشی از جنگ ترکیبی علیه روسیه می‌داند.

واکنش روسیه به رزمایش ناتو در فنلاند

به گزارش خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا در نشستی خبری در حاشیه مجمع اقتصادی شرق (EEF) گفت: بارها نسبت به خطرات به وجود آمده از زمانی که ناتو شروع به استفاده از قلمرو فنلاند کرده است، هشدار داده‌ایم. [برگزاری] هرگونه رزمایش‌ نظامی از سوی «بلوک نظامی متجاوز» در نزدیکی مرزهای روسیه به وضوح تحریک‌آمیز است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به خطرات امنیتی جدید برای کشتیرانی و فعالیت‌های اقتصادی در شمال دور این کشور افزود: تمرین به کار بردن اقدامات جنگی در خاک فنلاند بخشی از جنگ ترکیبی است که علیه روسیه به راه افتاده است. همزمان با ارزیابی خطرات احتمالی، تحولات را زیر نظر داریم.

به گفته زاخارووا، روسیه متاسف است که می‌بیند چگونه شمال اروپا که زمانی منطقه‌ای باثبات بود، «به طور فعال به منطقه‌ای با تنش‌های ژئوپلیتیکی تبدیل می‌شود».

مجمع اقتصادی شرق (EEF) که از سه‌شنبه ۱۳ شهریور شروع شده و تا جمعه ۱۶ شهریور (۳ تا ۶ سپتامبر ۲۰۲۴) ادامه خواهد داشت، در ولادی‌وستوک در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، مجمع اقتصادی شرق یکی از بزرگترین اجلاس‌های بین‌المللی در روسیه است.

به گزارش ایرنا، فنلاند در دهه ۱۹۹۰ کنار گذاشتن سیاست بی طرفی خود را آغاز کرد. در سال ۲۰۱۴، فنلاند در سیاست دفاعی خود یک خط جنگ طلبانه در پیش گرفت و معاهده‌هایی را امضا کرد که اجازه ورود نیروهای ناتو را می‌داد و ده‌ها رزمایش مشترک با نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را قانونی کرد. در سال ۲۰۲۳، فنلاند با پیوستن رسمی به ناتو، این سیاست را رسمی کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر نیز گفته بود که کشورش فعالیت‌های نظامی و رزمایش‌های آتی کشور فنلاند را اقدامی خصمانه تلقی می‌کند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد