زلنسکی دست به دامان نخست‌وزیر کانادا شد

کد خبر: 1312698

زلنسکی از نخست وزیر کانادا خواست تا ضمن تداوم حمایت‌هایش از اوکراین، مجوز حمله این کشور به اهداف نظامی روسیه را از غرب بگیرد.

زلنسکی دست به دامان نخست‌وزیر کانادا شد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا خواست تا در اقدامی، شرکای غربی اوکراین را جهت گرفتن مجوز حمله این کشور به عمق خاک روسیه راضی کند. 

به گزارش رویترز، زلنسکی از ترودو خواست تا با لابی‌کردن با متحدان غربی‌ خود، این اجازه را که اوکراین بتواند به اهداف نظامی در خاک روسیه حمله کند، دریافت کرده و همچنین از آنها بخواهد تا ابزارها و تسلیحات مورد نیاز در این زمینه را هم برای این کشور فراهم کنند. 

در همین رابطه دو مقام سیاسی کشورهای اوکراین و کانادا با یکدیگر طی یک تماس تلفنی صحبت کردند و زلنسکی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بر این موضوع اشاره کرد. او عنوان کرد که در تماسی تلفنی با ترودو در مورد ادامه همکاری‌های نظامی میان اوکراین و کانادا گفت‌وگو کرده است. 

کانادا به عنوان یکی از کشورهای عضو ناتو محسوب می‌شود که از زمان آغاز جنگ میان اوکراین و روسیه بیشترین تعداد مهاجران اوکراینی را در خود پذیرفته است و در تمام دوران جنگ کمک‌های مالی و نظامی زیادی به این کشور کرده است. 

پس از این تماس تلفنی، دفتر ترودو در بیانیه‌ای اعلام کرد که او به زلنسکی گفته حملات روسیه وحدت جهانی و عزم راسخ بین کشورهای جهان را برای حمایت از اوکراین در جریان تعاملات بین‌المللی در آینده تقویت خواهد کرد. 

زلنسکی در تلگرام خود هم عنوان کرد که دو طرف در مورد کنفرانسی که قرار است کانادا میزبان آن باشد و در رابطه با حمایت از زندانیان در جهان است نیز گفت‌وگو کرده‌اند. دفتر ترودو عنوان کرد که قرار است کشور کانادا میزبان این نشست در سطح وزرای خارجه کشورهای مختلف باشد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد