اردن ادعاهای نتانیاهو درباره محور فیلادلفیا رد کرد

کد خبر: 1312591

پس از مصر، وزارت خارجه اردن هم به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره محور فیلادلفیا واکنش نشان داد.

اردن ادعاهای نتانیاهو درباره محور فیلادلفیا رد کرد

وزارت خارجه اردن امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی برای توجیه حمله به نوار غزه و کرانه باختری، تحریکی محکوم است و موجب افزایش تشدید خطرناک در منطقه می‌شود.

این وزارتخانه اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره محور فیلادلفیا را رد کرد و آنها را ادعاهایی بی‌اساس دانست که هدف از آن مانع‌تراشی در برابر تلاش‌های میانجیگری برای برقراری آتش‌بس در غزه است.

بنیامین نتانیاهو دوشنبه شب در جریان کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که جنبش حماس از طریق مصر در محور فیلادلفیا به سلاح دست می‌یابد.

نتانیاهو امروز هم گفت آمادگی خروج از محور فیلادلفیا را ندارد زیرا حماس به این محور نیاز دارد.

وزارت خارجه اردن در واکنش به این اظهارات نتانیاهو در مورد فیلادلفیا، همبستگی کامل خود را با مصر در مقابله با ادعاهای رژیم صهیونیستی اعلام کرد و تل‌آویو را مسوول عواقب آن دانست./ایسنا

اردن خواستار ممنوعیت فراگیر صادرات سلاح به اراضی اشغالی شد

وزیر خارجه اردن بر لزوم ممنوعیت فراگیر صادرات تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی تأکید کرد.

 «ایمن صفدی» وزیر امور خارجه اردن گفت: انگلیس با تعلیق برخی مجوزهای صادرات تسلیحات به اسرائیل، کار درستی انجام داد. ما از همه کشورها می‌خواهیم تا صادرات سلاح به اسرائیل را ممنوع کنند.

طبق گزارش الجزیره، وی افزود: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بدون عواقب واقعی، تجاوزات خود علیه غزه و کرانه باختری را متوقف نخواهد کرد.

دولت انگلیس شامگاه دوشنبه اعلام کرد به علت وجود احتمال استفاده از تسلیحات انگلیسی برای نقض قوانین بین‌المللی، صادرات برخی تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی را به حالت تعلیق در می‌آورد.

انگلیس از متحدان دیرینه رژیم صهیونیستی است که دولت‌ آن با افزایش فشارهای داخلی برای توقف صادرات تسلیحاتی خود به اراضی اشغالی روبه‌رو است.

پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط دولت انگلیس که بلافاصله پس از پیروزی قاطع حزب کارگر در انتخابات این کشور در ماه ژوئیه انجام شد، دولت به این نتیجه رسید که رژیم صهیونیستی «احتمالا» درحال نقض قوانین بین‌المللی است./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد