هشدار ریابکوف به حضور مزدوران آمریکایی در حمله به خاک روسیه

کد خبر: 1312299

معاون وزیر امورخارجه روسیه گفت: مسکو به‌طور مستمر بر غیرقابل قبول بودن دخالت مزدوران آمریکایی در حملات به روسیه تاکید می‌کند.

هشدار ریابکوف به حضور مزدوران آمریکایی در حمله به خاک روسیه

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امورخارجه روسیه امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس تاکید کرد مسکو به همه سطوح متوسل می‌شود تا این موضوع را به آمریکا گوشزد کند که دخالت مزدوران آمریکایی در حملات به خاک روسیه غیرقابل قبول است.

او افزود: این کار به‌طور مستمر و از جهات مختلف و در همه سطوح انجام می‌شود.

همچنین ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه هفته گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد که مزدوران خارجی به طور فعال در حملات به منطقه مرزی کورسک روسیه مشارکت داشته‌اند.

به گفته او، مزدوران آمریکایی به صورت نمایشی تصویری از وجود یک خمپاره در کنار زمین بازی کودکان در منطقه کورسک را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، منطقه مرزی کورسک روسیه در ۶ اوت مورد حمله گسترده اوکراین قرار گرفت که در پی آن، وضعیت اضطراری فدرال در این منطقه در حال اجرا است. مردم منطقه نیز در حال تخلیه از نقاط مرزی هستند.

به گفته وزارت اورژانس روسیه، ۱۹۷ مرکز اسکان موقت در ۲۸ منطقه روسیه به بیش از ۱۱۵۰۰ ساکن کورسک، ازجمله بیش از ۳۵۰۰ کودک سرپناه می‌دهند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است تلفات کلی کی‌یف در منطقه کورسک به بیش از ۷۸۰۰ سرباز و ۷۶ تانک می‌رسد. عملیات نظامی برای از بین بردن تشکیلات مسلح اوکراین همچنان در جریان است.

معاون وزیر امورخارجه روسیه پیش از این نیز در گفت‌گو با تاس از تغییر یافتن دکترین هسته‌ای روسیه بر مبنای بررسی و تحلیل درگیری‌ها و اقدامات غرب خبر داد و گفت: همان‌طور که ما پیش از این هم بارها گفته‌ایم کارها در مرحله پیشرفته‌ای قرار داشته و این نیت واضح وجود دارد که یک اصلاح (بر دکترین هسته‌ای روسیه)‌ بر مبنای تحلیل و بررسی تحولات مربوط به درگیری‌های اخیر و البته تحلیل رویه رقبای غربی برای تشدید تنش‌ها در قبال عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین معرفی شود.

او توضیح داد که سند مربوط به این اصلاحیه در حال نهایی شدن بوده اما هنوز برای صحبت کردن از یک چارچوب زمانی مشخص برای تکمیل این سند زود است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد