هریس از ترامپ پیش افتاد

کد خبر: 1311772

در آخرین نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات با ۴ درصد اختلاف از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پیش افتاده است.

هریس از ترامپ پیش افتاد

شرکت‌کنندگان در آخرین نظرسنجی که به طور مشترک توسط رویترز / ایپسوس طی هشت روز منتهی به چهارشنبه انجام و نتایج آن روز پنجشنبه (به وقت محلی) منتشر شد، به پرسش‌های مختلف مطرح شده پاسخ‌های متفاوتی دادند.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر اساس اینکه متعلق به کدام یک از گروه‌های اجتماعی (کارگر، سفیدپوست یا رنگین‌پوست، دارای مدرک دانشگاهی یا غیردانشگاهی و غیره) یا کدام گروه جنسیتی (زن یا مرد) بوده و یا اینکه در کدام یک از ایالت‌های این کشور زندگی می‌کنند به پرسش‌های مطرح شده در آن پاسخ‌های متفاوتی دادند و نتایج گوناگونی به دست آمد، اما در نهایت بر اساس میانگین نظرات ارائه شده، هریس با ۴۵ درصد در مقابل ۴۱ درصد یعنی با ۴ درصد اختلاف از ترامپ پیشی گرفت.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، هریس در بین رای‌دهندگان زن و رای‌دهندگان اسپانیایی‌تبار آمریکایی با ۴۹ درصد نسبت به ۳۶ درصد، یعنی با ۱۳ درصد اختلاف از ترامپ پیشی گرفته است.

از سوی دیگر ترامپ در میان رای‌دهندگان سفیدپوست و مردان آمریکایی از هریس پیشی گرفته و در میان رأی‌دهندگان آمریکایی بدون مدرک دانشگاهی نیز با هفت درصد اختلاف از نامزد دموکرات‌ها جلوتر ایستاده است.

در همین حال ترامپ در میان رأی‌دهندگان آمریکایی شرکت‌کننده در این نظرسنجی که ساکن یکی از هفت ایالت میدان نبرد یا کلیدی ویسکانسین، پنسیلوانیا، جورجیا، آریزونا، کارولینای شمالی، میشیگان و نوادای آمریکا هستند با ۴۵ درصد نسبت به ۴۳ درصد یعنی با ۲ درصد اختلاف از هریس پیشی گرفته است.

از دیگر نتایج به دست آمده در این نظرسنجی می‌توان به این مورد اشاره کرد که کل شرکت‌کنندگان در آن بدون توجه به گروه اجتماعی‌ آنها، جنسیت و یا ایالت محل سکونتشان، با اکثریت ۴۵ درصد نسبت به ۳۶ درصد یعنی با ۹ درصد اختلاف، ترامپ را از نظر رویکرد بهتر برای مدیریت اقتصاد ایالات متحده گزینه بهتری برای تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری این کشور نسبت به هریس برشمرده‌اند.

از سوی دیگر کلیه شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با اکثریت ۴۷ درصد نسبت به ۳۱ درصد یعنی با ۱۶ درصد اختلاف، هریس را از نظر رویکرد وی در رابطه با موضوع سقط جنین، گزینه مورد علاقه خود برای احراز پست ریاست جمهوری ایالات متحده نسبت به ترامپ دانستند.

این نظرسنجی در سطح ملی انجام شد و چهار هزار و ۲۵۳ نفر از بزرگسالان آمریکایی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از سراسر این کشور در آن شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد