درخواست ضد روسی بورل از اتحادیه اروپا در دیداری غیر رسمی

کد خبر: 1311656

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اوکراین برای حمله به روسیه با استفاده از سلاح های غربی نیاز به حمایت و مجوزهای بیشتری دارد.

درخواست ضد روسی بورل از اتحادیه اروپا در دیداری غیر رسمی

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اوکراین برای حمله به روسیه با استفاده از سلاح های غربی نیاز به حمایت و مجوزهای بیشتری دارد.

به گزارش خبرگزاری "ایزویستیا"، جوسپ بورل در دیداری غیر رسمی با روسای وزارت امور خارجه اتحادیه اروپا و در حضور دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین، حمله نیروهای مسلح اوکراینی به کورسک را "شجاعت راهبردی" نامید و از اتحادیه اروپا خواست با لغو همه ی محدودیت ها و تامین تجهیزات نظامی برای دفاع هوایی کی یف مجوز حمله به روسیه را صادر کنند.

بورل خاطرنشان کرد از آن جایی که روسیه با حملات به زیرساخت های غیرنظامی اوکراین این کشور را در تاریکی فرو برده، کی یف نیاز دارد برای دفاع به سامانه پدافند هوایی بیشتری مجهز شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که کی یف باید بتواند با تمام توان خود و بدون هیچ محدودیتی از سلاح های غربی استفاده کند.

این دیپلمات اروپایی افزود: انتقال سریع سامانه های پدافندی هوایی به اوکراین دشوار است اما بروکسل با ادامه فشار به کشورهای اروپایی برای عمل به وعده های خود این امر را امکان پذیر خواهد کرد.

بورل در ادامه این دیدار از تحویل ۱.۴ میلیارد یورو به کی یف و کشورهای اروپایی تامین کننده تجهیزات نظامی برای اوکراین خبر داد و اعلام کرد کمک ۶ میلیارد یورویی به اوکراین با وتو مجارستان متوقف شده است. این کمک ها از درآمدهای حاصل از دارایی های بلوکه شده روسیه به دست آمده اند.

دولت‌های اتحادیه اروپا در ماه مارس (اسفند/فروردین) با اختصاص ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی به کی‌یف تا سال ۲۰۲۷ موافقت کردند.

نخست‌وزیر اوکراین ۲۳ مرداد اعلام کرد که این کشور یک قسط ۴.۲ میلیارد یورویی از تسهیلات وام اتحادیه اروپا را دریافت کرده است.

اتحادیه اروپا در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) تصمیم گرفته بود از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه به منظور کمک به اوکراین استفاده کند که ۹۰ درصد از این بودجه برای کمک‌های نظامی در نظر گرفته شده است. با این حال، دیپلمات‌ها می‌گویند که مجارستان تصویب اقدامات قانونی لازم را متوقف کرده است.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

بورل خواستار تحریم دو وزیر اسراییلی شد

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین خواستار تحریم «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی شد.

خبرگزاری تاس در گزارش خود به نقل از خبرگزاری "د پ آ" آلمان نوشت بورل از وزرای اتحادیه اروپا همچنین خواست تا مانع ورود وزرای امنیت ملی و اقتصاد و دارایی اسرائیل به اتحادیه اروپا شوند.

براساس این گزارش هنوز مشخص نیست وزرای خارجه اتحادیه اروپا با این پیشنهاد بورل موافقت کنند.

پیشنهاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی صورت می گیرد که بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل، بارها قطع کمک و سوخت‌رسانی به غزه را خواستار شده است.

همچنین اسموتریچ، وزیر اقتصاد و دارایی، گفته است که گرسنگی دادن به ۲ میلیون نفر در غزه به منظور آزادی اسرای باقی مانده اسرائیلی که در حملات ۷ اکتبر توسط حماس دستگیر شدند، ممکن است «موجه و اخلاقی» باشد.

اگر وزرا به فهرست تحریم‌ها اضافه ‌شوند، مشمول ممنوعیت سفر اتحادیه اروپا و مسدود شدن دارایی‌ها می‌شوند، اما تأثیر این عمل می‌تواند بیشتر نمادین باشد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد