تل‌آویو: ایران در حال تدارک جبهه دیگری برای حمله به اسرائیل است

کد خبر: 1311482

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران برای حمله تلافی‌جویانه به رژیم صهیونیستی در حال تدارک یک جبهه دیگر است.

تل‌آویو: ایران در حال تدارک جبهه دیگری برای حمله به اسرائیل است

سخنگوی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد تل‌آویو درباره آزادی ۱۰۸ اسیر اسرائیلی باقی‌مانده در نوار غزه متعهد است.

طبق گزارش الجزیره، سخنگوی کابینه نتانیاهو با اشاره به جنایت ارتش اشغالگر در شمال کرانه باختری مدعی شد: اکنون در حال نابودی تروریست‌ها در طولکرم و جنین در کرانه باختری هستیم و سه نیروی مسلح در جنین و ۲ تن دیگر در طولکرم کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه حمله گسترده‌ای به شهرهای جنین، طوباس و طولکرم در کرانه‌ باختری انجام داد و تا این لحظه ۱۰ فلسطینی شهید و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند و زیرساخت‌ها تخریب شده است.

سخنگوی کابینه نتانیاهو گفت یکی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب غزه کشته شده و به این ترتیب شمار کشته‌های نظامی رژیم به ۷۰۳ تن رسید.

او به عملیات حزب‌الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی هم اشاره کرد و گفت موشک‌های حزب‌الله موجب کشته‌شدن بیش از ۵۰ نفر و زخمی‌شدن صدها تن دیگر در فلسطین اشغالی شده است.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد ایران تلاش می‌کند جبهه دیگری برای حمله به رژیم صهیونیستی آماده کند اما تل‌آویو این جبهه را خنثی خواهد کرد.

ایران تهدید کرده در پاسخ به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، به رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد./ایسنا

هاآرتص: نتانیاهو از فصل انتخابات آمریکا برای ماندن در قدرت استفاده می‌کند

خبرنگار روزنامه هاآرتص در واشنگتن گفت که به رغم عصبانیت و ناراحتی خانواده‌های اسرا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به جای تلاش برای توافق آتش‎بس و بازگردانی اسرا، به دنبال استفاده از فرصت فصل انتخابات در آمریکا برای تحریک افکار عمومی و حفظ وضعیت آشوب‌زده‌ای است که به ماندن او در قدرت کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، «بن ساموئلز» خبرنگار روزنامه هاآرتص در واشنگتن با حضور در یک پادکست این رسانه گفت که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا که معتقدند پیروزی «کامالا هریس» جایگاه جناح مترقی در حزب دموکرات را که حامی فلسطین است تقویت خواهد کرد باید به کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که هفته پیش در شیکاگو برگزار شد، نگاه کنند که در آن شواهد کمی برای استدلال این ایده می‌یابند.

به گفته ساموئلز، در حالی که هریس در کانون توجه‌های کنوانسیون بود، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه بایدن در غرب آسیا برای حصول یک توافق آتش‌بس تلاش می‌کرد که موجب بازگرداندن اسرای اسرائیلی و جلوگیری از خصومت‌ها بین اسرائیل، حزب‌الله و لبنان می‌شد.

این خبرنگار هاآرتص پس از شرکت در گردهم‌آیی کنوانسیون‌های هر دو حزب، بر این باور است که بسیار بعید است رژیم صهیونیستی جز کلید زدن یک جنگ منطقه‌ای در مقیاس بزرگ که آمریکا را نیز درگیر خواهد کرد، تحت تاثیر این که چه کسی رئیس‌جمهور بعدی شود، اقدام اساسی دیگری انجام بدهد.

او گفت: این به این معنی نیست که نتانیاهو از فصل انتخابات به نفع خود استفاده نخواهد کرد. انتخابات ریاست‌جمهوری کانال دیگری برای تغذیه این آشوب برای او ایجاد می‌کند. او در این موقعیت می‌تواند نامزدهای انتخاباتی را به جان هم بیاندازد و از این فرصت برای تحریک عامه مردم در اسرائیل استفاده کند تا نشان دهد که روی دیگر نخست‌وزیری او چه چیزی قرار دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد